به گزارش افکار ،کیهان نوشت: مردم قم از چندین ساعت قبل از ورود رهبر فرزانه انقلاب به این شهر با حضور در مسیر استقبال و پخش گل و شیرینی برای دیدار آقا لحظه شماری می کردند.
¤ قبل از ورود رهبر معظم انقلاب به قم همایش بزرگ موتورسواران قم با عنوان میثاق با ولایت، بیعت با رهبری برگزار شد.
دانشجویان دانشگاه های مختلف قم که اقدام به پوشیدن لباس های متحدالشکل کرده بودند نیز از دیگر گروه هایی بودند که در میان جمعیت پرشور استقبال کننده حضور داشتند.
¤ هزاران شهروند کاشانی نیز صبح دیروز در یک اقدام خودجوش با استفاده از اتوبوس و خودروهای شخصی خود را به قم رسانده بودند تا با ولی امر خود بیعتی دوباره کنند.
¤ خانواده های معظم شهدا در حالی که عکس هایی از عزیزانشان و تمثال رهبر فرزانه انقلاب در دست داشتند در میان انبوه جمعیت استقبال کننده دیده می شدند.
¤ جوانی که عکسی از یک شهید در دست داشت، گفت: او را دوست دارم گویی می خواهم به استقبال پدرم بروم «با پدرم می روم» اشاره می کند به عکس پدرش که در دست دارد و می گوید امروز خوشحالم چون سر بر آستان ولایت می گذارم.
¤ ده ها قربانی برای سلامتی رهبر معظم انقلاب در مسیر استقبال ذبح شد.
¤ شعارهای «خامنه ای کوثر است - دشمن او ابتر است»، «خامنه ای خمینی دیگر است - ولایتش ولایت حیدر است»، «عشق فقط عشق علی - رهبر فقط سیدعلی»، «ای رهبر آزاده - آماده ایم آماده ایم»، «هم رهبری هم مرجعی خامنه ای خامنه ای»، «صل علی محمد - نایب مهدی آمد» و «صل علی محمد - نور خمینی آمد»، در مسیر استقبال از رهبر معظم انقلاب به گوش می رسید.
¤ جمعیت عظیم و کم نظیر استقبال کننده به گونه ای بود که ماشین حامل رهبر انقلاب بارها همچون نگین در میان مردم، متوقف شد و مسیر ۵ کیلومتری حرکت رهبر انقلاب تا میدان آستانه، حدود ۵/۱ ساعت طول کشید.
¤ حضور جوانان غیرتمند استان، قم جلوه دیگری به این مراسم داده بود که با سربندهای «لبیک یا خامنه ای» و در دست داشتن پرچم های جمهوری اسلامی و تصاویر رهبر معظم انقلاب اسلامی اشک شوق از دیدگانشان جاری است و با شعارهای «ما همه سرباز توایم خامنه ای گوش به فرمان توایم خامنه ای»، جلوه ای از اطاعت پذیری خود را به نمایش گذاشتند.
¤ حضور طلاب غیر ایرانی مقیم قم که از کشورهای مختلف در این شهر سکونت دارند در مراسم استقبال از ولی امر مسلمین جهان در حالی که تصاویری از معظم له را حمل می کردند بسیار مشهود بود.
¤ جوانان و مردم قم، دوشنبه شب خیابان ۱۹ دی را که به عنوان مسیر استقبال رهبر معظم انقلاب تعیین شده بود آب و جارو کرده بودند.
¤ در حالی که ساعت ۸ صبح به عنوان ساعت آغاز مراسم استقبال اعلام شده بود، جمعیت استقبال کننده از نخستین ساعت های طلوع آفتاب در خیابان ۱۹ دی و میدان آستانه حضور پیدا کردند.
¤ میدان آستانه که محل سخنرانی رهبر معظم انقلاب بود، از چند ساعت پیش از رسیدن رهبر انقلاب به این میدان کاملا پر شده بود.
¤ جمع کثیری از مردم ولایتمدار قم که بعد از شرکت در مراسم استقبال، امکان حضور در میدان آستانه و شنیدن سخنان رهبر معظم انقلاب را نیافته بودند، بلافاصله بعد از مراسم استقبال، برای استفاده از سخنان رهبر انقلاب از طریق صدا و سیما خود را به خانه رساندند.
¤ گروهی از جوانان قمی با وسایل نقلیه و یا پای پیاده برای استقبال از رهبر معظم انقلاب، خود را به عوارضی و ابتدای آزادراه تهران - قم رسانده بودند.
¤ بعد از ورود رهبرمعظم انقلاب به مسیر استقبال، جمعیت حاضر با سر دادن شعارها و به اهتزاز درآوردن پرچم ها نسبت به ولی فقیه خود ابراز احساسات کردند.
¤ رهبر معظم انقلاب در سخنان خود در میدان آستانه به استقبال گرم مردم که موجب طولانی شدن زمان استقبال از ایشان شده بود، اشاره کردند.
¤ حضرت آیت الله خامنه ای پیش از حضور در میدان آستانه و میان مردم، در مسجد بالاسر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) مورد استقبال شماری از مراجع تقلید، علما و فضلای حوزه علمیه قم قرار گرفت.
¤ آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، علی لاریجانی، سرلشگر فیروزآبادی، آیت الله سیداحمد خاتمی، آیت الله نمازی، آیت الله مقتدایی، آیت الله شاه آبادی، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، اعضای مجلس خبرگان رهبری، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعضای شورای عالی حوزه و امامان جمعه قم و بخش های مختلف این استان، مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای فرهنگی تبلیغی از جمله شخصیت های حاضر در این مراسم بودند.
¤ آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه: آیت الله خامنه ای مرجعی بزرگ و رهبری فرهیخته هستند که توانسته اند نظام جمهوری اسلامی را همانند حضرت امام هدایت کنند.
¤ حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم: سفر رهبر معظم انقلاب به قم منشاء تحولات تاریخی و عظیمی خواهد بود. و درعرصه بین المللی بسیاری از چشم ها به این سفر دوخته شده است.
¤ آیت الله نوری همدانی پیش از استقبال گفت: اگر دوستان و مسئولان امنیتی اجازه دهند برای استقبال از رهبر عزیز انقلاب شخصا به عوارضی قم می روم.
¤ آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز استقبال پرشور و باشکوه مردم و حوزویان از رهبر فرزانه انقلاب را پاسخ محکمی به تبلیغات و جنگ روانی دشمن دانست.
¤ آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید گفت: حضور ما در استقبال از رهبر معظم انقلاب در واقع دفاع از حریم ولایت است.
¤ رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران استان قم: طرح ارسال نامه ای با یک میلیون سلام به محضر مبارک رهبر معظم حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در استان قم اجرا می شود.
¤ عبدالسعید حقیقی فرماندار قم گفت: هیئتی از سوی رهبر معظم انقلاب به منظور سرکشی و رسیدگی به مشکلات بخش های تابعه قم اعزام خواهد شد.
دیدار رهبرانقلاب با علما و اساتید عالی حوزه
رهبر انقلاب پس از استقبال باشکوه مردم قم با حضور در حرم کریمه اهل بیت(ع) به اقامه نماز و زیارت پرداختند و از تک تک علما و اساتید عالی حوزه تفقد کردند.
به گزارش رسا جمعی از علما، اساتید سطح عالی و مسئولان کشوری و استانی برای استقبال و خیرمقدم از ساعت ۸ صبح در مسجد بالاسر حرم مطهر حضرت معصومه(س) حاضر شدند. این حضور به علت استقبال باشکوه و کم نظیر مردم قم از رهبرانقلاب بیش از ۲ ساعت به طول انجامید طوری که در ساعت ۱۵:۱۰ حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی پشت بلندگو قرار گرفته و ضمن خیرمقدم به حاضران، اعلام کردند به علت ازدحام عجیب جمعیت، رهبرمعظم انقلاب با تاخیر به حرم مطهر وارد خواهند شد. زیرا خودروی حامل معظم له در اثر ازدحام جمعیت در مسیر، به ویژه در چهار راه بازار، از حرکت باز ایستاده است.
¤ عقربه ساعت دیجیتالی حرم از یازده گذشته است که چشمان حاضران به جمال نورانی حضرت آیت الله خامنه ای منور می شود، رهبرمعظم انقلاب تک تک علمای حاضر را مورد تفقد قرار داده و احوال پرسی کردند. حضرت آقا پس از دیدار با حاضران، در کنار آیت الله رضا استادی و آیت الله سیدجعفر کریمی نشستند تا خیر مقدم آیت الله امینی را استماع کنند. چند تن از خادمان حرم، به پذیرایی از حاضران پرداختند و حضرت آقا هم مشغول نوشیدن چای هستند.
¤ آیت الله ابراهیم امینی به نمایندگی از علما و مسئولان، پس از خیرمقدم، درباره توسعه شهر مقدس قم و فرهنگ جامعه ایران اسلامی و نیز دیدگاه بزرگان دراین باره سخنان کوتاهی ایراد کرد.
¤ وی در ادامه، موفقیت حوزه علمیه قم در داخل و خارج را در گرو تحول ارزیابی و در پایان عنوان کرد: با همیاری مراجع تقلید و علما، این تحول بزرگ در برنامه ریزی حوزه علمیه انجام خواهد شد.
«بسم الله الرحمن الرحیم. خیلی متشکریم از آقایان محترم که زحمت کشیدید و در این جلسه شرکت کردید… امیدواریم خدا از مردم بپذیرد و قبول کند. از ما هم همین طور.» حضرت آقا چند جمله کوتاه عنوان کردند و برای پاسخ به ابراز احساسات و ایراد بیانات به سمت جایگاه در میدان آستانه، حرکت کردند.