اتهام خنده دار جدید آمریکا علیه ایران

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در توجیه کارشکنی های دولت واشنگتن در حل بحران سوریه، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را مانعی بزرگ در راه پیشرفت (مذاکرات) توصیف کرد.

 وی مدعی شد: قصد بازگشت به این موضوع که آیا اسد باید بخشی از مذاکره باشد یا خیر را ندارم. اما به شما می گویم که او مانعی بزرگ در تلاش ما برای پیشرفت است. ایران هم (به همان نسبت) مانعی بزرگ محسوب می شود.

هیلی در ادامه ادعاهای خود گفت: الان در وضعیتی قرار داریم که آمریکا و روسیه به طور قطع می توانند با هم مذاکره کننده و بگویند «خوب حالا چطور می توانیم به راه حل بهتری برسیم». این در حالی است که مسئله اسد همچنان به قوت خود باقی است.

در حالیکه مذاکرات ژنو در جریان است، هیلی از تمایل «استفان دیمیستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه برای حضور آمریکا به عنوان بخشی از تلاش ها برای یافتن راه حل بحران سوریه نیز سخن گفت.

 وی بار دیگر دولت دمشق را به استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه مردم سوریه متهم کرد و ضمن بزگ نمایی نقش آمریکا گفت: اگر سوریه ای با ثبات نداشته باشیم، منطقه ای با ثبات هم نخواهیم داشت. این موضوع یک تهدید بین المللی محسوب می شود و ما باید راه حلی برای آن پیدا کنیم.