صف آرایی روسیه، ایران و سوریه در مقابل آمریکا

اتاق عملیات مشترک روسیه، ایران و نیروهای متحد در سوریه اعلام کرد با قدرت با هر تجاوزی مقابله خواهد کرد و روسیه و ایران به آمریکا اجازه نخواهند داد بر جهان مسلط شود.

در این بیانیه آمده است: تهاجم آمریکا ما را از ادامه مبارزه با تروریسم و نابودی آن باز نخواهد داشت. به مبارزه خود در کنار ارتش و نیروهای مسلح سوریه برای آزاد کردن خاک این کشور از دست اشغالگران- هر کسی که باشند- ادامه خواهیم داد. روسیه و ایران به آمریکا اجازه سلطه بر جهان و تحمیل نظام تک قطبی را نخواهند داد.

مشروح بیانیه اتاق عملیات مشترک متحدان سوریه

اتاق عملیات مشترک متحدان سوریه که شامل روسیه، ایران و نیروهای متحد است با صدور بیانیه ای تاکید کرد به هر قیمتی با حملات آمریکا در آینده با قدرت مقابله خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است:

1-تهاجم آمریکا به سوریه، تجاوز خطرناک و تعرض آشکار به حاکمیت ملی سوریه است و اقدامی محکوم است و بار دیگر اشتباه بودن محاسبات و گزینه های آمریکا را ثابت می کند.

2 - این تهاجم اصرار بر ظلم و جور در حق سوریه، در شرایطی است که این کشور به نمایندگی از همه جهان با تروریست های چند ملیتی در شش سال گذشته می جنگد و هزینه سنگینی از خون فرزندان خود برای تحقق پیروزی بر این تروریست های وحشی می پردازد.

3 - هر نوع تعرض به غیرنظامیان را هر کسی که باشند، محکوم می کنیم و آنچه در خان شیخون رخ داد هم محکوم است. هر چند که باور داریم این حادثه اقدام ساختگی بعضی کشورها و سازمانهاست تا بهانه ای برای حمله به سوریه قرار گیرد.

4 - کسانی که از گروه های مسلح تروریست مانند داعش و جبهه النصره و دیگر گروه های تکفیری حمایت می کنند و حمایت مالی و آموزشی از آنها دارند و حامی متجاوزان به حقوق مشروع ملت های منطقه و استفاده از دهها وتو ضد حقوق ملت فلسطین هستند، حق ندارند خود را مدافع حقوق بشر جلوه دهند و مدعی حساسیت نسبت به کرامت ملت های منطقه به ویژه سوریه، عراق و فلسطین باشند.

- 5 آمریکای متکبر منتظر اجازه هیچ کسی نماند و به حقوق یک کشور عضو سازمان ملل احترام نگذاشت و پیش از آنکه نتایج تحقیقات درباره حادثه خان شیخون منتشر شود، به سوریه حمله و با وقاحت این حمله را اعلام کرد.

6 - ما از آنچه آمریکا برای تحقق آن در شمال سوریه و شمال غرب عراق تلاش می کند غافل نیستیم و باید بدانند که ما همه اقدامات و تحرکات آنها را زیر نظر داریم و با دقت آن را پیگیری می کنیم و تلاش های آنها برای سلطه بر این منطقه جغرافیایی باعث می شود نیروهای غیرقانونی خاک سوریه را اشغال کنند.

7- اقدام آمریکا در تهاجم به سوریه، عبور از خط قرمزهاست و از این به بعد با قدرت به هر نوع تهاجمی و هر نوع عبور از خط قرمزها از سوی هر کسی که باشد پاسخ خواهیم داد و آمریکا به خوبی از توانایی های ما برای پاسخ دادن آگاهی دارد.

 -8 این اقدام آمریکا باعث نخواهد شد از مبارزه با تروریسم و نابودی آن دست بکشیم و به جنگیدن خود در کنار ارتش عربی سوریه و نیروهای مسلح سوریه و دوست، ادامه خواهیم داد و در کنار یکدیگر برای آزادسازی همه سرزمین فلسطین از لوث هر اشغالگری تلاش خواهیم کرد.

9 - روسیه و ایران به آمریکا اجازه نخواهند داد بر جهان سلطه پیدا کند و نظام تک قطبی را با ادامه تجاوز مستقیم ضد سوریه، نقض قوانین بین المللی و عمل کردن خارج از چارچوب سازمان ملل تحمیل کند و با همه توان در برابر آمریکا به هر قیمتی خواهند ایستاد.

-10 در پاسخ به این تهاجم جنایتکارانه، ما به عنوان متحدان سوریه، حمایت خود را از ارتش عربی سوریه و ملت برادر سوریه به شیوه های مختلف افزایش خواهیم داد.