ظهور چهره جدید اصولگرایان در انتخابات، چالش جدی برای روحانی

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» در تحلیلی درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران که قرار است اردیبهشت 96 برگزار شود، نوشت: «حسن روحانی»، رییس جمهور کنونی ایران اینک با رقیبی از جناح تندروها (اصولگرایان) مواجه شده که در انتخابات 19 مه (29 اردیبهشت) مهمترین چالش برای او می‌باشد.

بر این اساس، به نظر می‌رسد اینک اصولگرایان ایران که خواهان احیای ارزش‌های انقلابی هستند با ظهور چهره‌ای جدید به نام حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی»، برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی به اجماع رسیده باشند، اقدامی که امیدواری‌هایی را برای اجتناب از تقسیم آرا موجب می‌شود.

تحلیلگران چهره جدید اصولگرایان ایران را چالشی واقعی برای موفقیت روحانی جهت انتخاب شدن در دور دوم ریاست جمهوری بر می‌شمارند.

یکی از مشاوران سابق میز ایران در وزارت خارجه انگلیس نیز چهره جدید اصولگرایان را «چالش قطعی بزرگ» برای حسن روحانی نام نهاد و  از احتمال رقابت سخت روحانی با وی  و دو مرحله ای شدن انتخابات پیش رو در ایران اشاره کرد.

رویترز در تحلیلی نوشت: اگر این نامزد جدید اصولگرایان را با هم علیه روحانی متحد کند، او با چالش سخت‌تر به نسبت دور اول ریاست جمهوری خود مواجه می‌شود. عمده موفقیت روحانی که همانا توافق هسته‌ای بود نیز هنوز مزایای اقتصادی گسترده که دولت می‌گوید را بدست نیاورده است. برخی حامیان او نیز از روند کند تغییرات داخلی دلسرد شده‌اند.