قدرت‌علی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان با اشاره به آخرین تحرکات انتخاباتی این جبهه اظهار داشت: جبهه مستقلین و اعتدالگرایان بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت مستمر جلسات خود را در یکسال گذشته برگزار کرده و آخرین جلسه ما نیز در اسفند ماه سال گذشته با حضور تعدادی از احزاب، جمعیت‌ها و تشکل‌های سیاسی برگزار شد.

وی افزود: ما نخست 16 نفر را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری شناسایی کردیم که برای هر یک از هزار نفر سنجش افکار عمومی انجام شد و به ترتیب آراء بنده، علی مطهری، حسن روحانی، محمد شریعتمداری و حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی به عنوان پنج کاندیدای برتر انتخاب شدند.

حشمتیان خاطرنشان کرد: درمورد انتخابات شوراها نیز ابتدا 420 نفر در سطح کشور شناسایی کرده بودیم که به 142 نفر تقلیل پیدا کرد و در جلسه اخیر 42 نفر در حال حاضر به عنوان کاندیدای پیشنهادی در نظر گرفتیم که بزودی از این بین 21 نفر در صحنه باقی خواهند ماند.

رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان تاکید کرد: از بین 5 کاندیدای ریاست جمهوری در حال حاضر به دلیل اینکه آقای محمد شریعتمداری اخیرا به عنوان رئیس ستاد حسن روحانی می‌شوند از لیست جبهه مستقلین و اعتدالگرایان حذف شده‌اند.

وی تاکید کرد: چهار کاندیدای فعلی جبهه مستقلین و اعتدالگرایان با ترتیب بنده، علی مطهری، حسن روحانی و محمد اشرفی اصفهانی هستند و ما در حال مذاکره با این افراد هستیم تا پایان مهلت ثبت‌نام‌ها یعنی 26 فروردین‌ ماه کاندیدای ما نهایی خواهد شد.

به گزارش فارس پیش از این محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آقای شریعتمداری بنا به برخی خبرها به عنوان رییس ستاد انتخاباتی روحانی در جلسات اصلاح طلبان حضور می‌یابند و آیا وی برای عهده‌داری این مسیولیت از سمت خود استعفا داده‌اند؟ تاکید کرد: ابتدا آقای رییس جمهور باید ثبت‌نام کند سپس ستاد تشکیل دهند و بعد از آن رییس ستاد منصوب شود هر کسی هم رییس ستاد منصوب شود در چهارچوب‌های قانونی عمل خواهد کرد بنابراین چون هنوز این اقدامات صورت نگرفته فکر می‌کنم این‌ها همه پیش داوری است.