پیش بینی الجزیره از یک دوره ای شدن روحانی

وبگاه بخش انگلیسی شبکه خبری «الجزیره» در گزارشی با عنوان  آیا روحانی مجددا رییس جمهور ایران می‌شود؟ نوشت: هر چند «حسن روحانی» رییس جمهور ایران تا حدودی جلوی تحریم‌های ایران را گرفت، اما او نتوانسته اصلاحات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بیشتری ایجاد کند.

 بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که جایگاه و اقبال او برای انتخاب در دوره بعدی خوب است، اما در فضای سیاسی تعجب‌آور ایران نمی‌توان پیش‌بینی قطعی کرد.

«آریانا طباطبایی» تحلیلگر سیاسی حوزه ایران و استاد دانشگاه «جورج تاون» در واشنگتن به الجزیره گفت: «من‌نمی‌توانم درباره انتخاب مجدد روحانی نظری دهم. البته که او نامزد شایسته‌ای است. »

الجزیره در خصوص امکان این‌که روحانی تنها رییس جمهور یک دوره‌ای ایران باشد و او امسال  مسیر همیشگی  انتخابات ریاست جمهوری را بشکند، نوشت: تحلیلگران داخل ایران عنوان کردند که «اقتصاد بیمار ایران» شاید بزرگترین چالش روحانی و دولتش در انتخابات پیش رو باشد.

«سعید جعفری» در این باره نوشته است: «بدون عمل به قوهایی که حسن روحانی داد، ممکن است او رییس جمهور یک دوره‌ای باشد.»

بر اساس این گزارش، اجماع بین اصولگرایان ایران در حمایت از یک نامزد نیز از دیگر مشکلات حسن روحانی در این دوره از انتخابات است.

 الجزیره در خاتمه با اشاره به چهره‌هایی که کار را برای انتخاب روحانی مشکل می‌کنند، از برخی چهره‌ها در این خصوص نام برده است.