چگونه برخی داوطلبان بدون استعلام تایید صلاحیت شدند؟

فرهاد تجری سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، نسبت به روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها در هیئت‌های اجرایی انتقاد کرد و گفت: برخی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراها علیرغم نداشتن تأیید از مراجع چهارگانه، در هیئت‌های اجرایی تأیید صلاحیت شده‌اند و این هیئت توجهی به استعلامات مراجع چهارگانه نداشته است.

وی افزود: هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات به طور قطع در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها تجدیدنظر و آنها را مجددا بررسی می‌کند.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تأکید کرد: فتنه و عملکرد افراد در جریان فتنه سال 88 که سرمایه‌های نظام را به هدر داد و فتنه‌گران خط قرمزها را رعایت نکردند، در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها، از سوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مدنظر قرار می‌گیرد.

تجری خاطرنشان کرد: هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات برای بررسی صلاحیت افراد تحت فشار گروه‌ها، احزاب و جریانات سیاسی کشور قرار نمی‌گیرد و به طور مستقل عمل می‌کند تا شاهد انتخاباتی سالم و در شأن جمهوری اسلامی، کشور و مردم باشیم.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، همزمان با دوازدهین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در روز جمعه 29 اردیبهشت امسال برگزار می‌شود.