لاریجانی به تفلیس دعوت شد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به تفلیس سفر کرده امروز (سه‌شنبه) در ادامه دیدارها با مقامات گرجی با «ایراکلی کوباخیدزه» رئیس پارلمان گرجستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس پارلمان گرجستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بر افزایش مناسبات پارلمانی، سیاسی و اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به دعوت از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای دیدار از گرجستان ابراز امیدواری کرد که این دیدار در سال جاری انجام شود.  

محمدجواد ظریف نیز با ابلاغ سلام گرم لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، بر افزایش مناسبات پارلمان‌های ایران و گرجستان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به افزایش دیدار ایرانی‌ها از گرجستان، همچنین بر لزوم تشویق و ترغیب گرجی‌ها برای دیدار از کشور ایران تاکید کرد و گفت: افزایش گردشگر و تبادلات مردمی منجر به افزایش همکاری‌های تجاری و اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور خواهد شد و لازم است به موازات آن تسهیلات غذایی و بسته‌های حلال و ایجاد تسهیلات بیشتر در مبادی ورودی و خروجی گرجستان برای ایرانی‌ها تدارک دیده شود.

در ادامه طرفین در خصوص زمینه‌های همکاری و افزایش مناسبات دو کشور در حوزه‌های تجاری، اقتصادی، سرمایه‌گذاری، علمی و دانشگاه نیز گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.