به گزارش افکارنیوز، حجتالاسلام والمسلمين علي سعيدي در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان (وابسته به صدا و سیما) با اشاره به اظهارات اخير هاشميرفسنجاني در جمع فارغالتحصيلان برگزيده سازمان استعدادهاي درخشان مبني بر اصلاح بيواهمه انحرافات، اظهار کرد: هاشمي شخصيتي است که در فراز و نشيبهاي انقلاب، چه قبل از پيروزي انقلاب چه اوايل آن نقش مثبتي در حرکت انقلاب ايفا کرده است اما وي هم اکنون به عنوان شخصيتي که افت و خيز زيادي در مواضع، عملکرد و رفتار خود دارد شناخته ميشود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: اگر خواص بخواهند خود را به زور به جامعه تحمیل کنند آن وقت یک اصطکاک و تضاد و حرکتی برخلاف موج ایجاد خواهد شد و من آنچه در روند حرکتی‌ هاشمی می‌بینم منطبق بر همین امر است. وی اضافه کرد: ‌هاشمی همیشه تمایل داشته که در هر حرکتی که در جریان انقلاب صورت می‌گیرد، محور و هسته اصلی باشد و هرجا که خواسته‌اش برآورده نشده، به مخالفت با آن حرکت برخاسته است که این امر با حرکت طبیعی مسیر انقلاب سازگاری ندارد.

وی افزود: در زمان فتنه سکوت ‌هاشمی در برابر اقدامات کسانی بود که به قول خودشان به دنبال تابوشکنی، قداست‌زدایی از رهبری و ولایت‌زدایی بودند و در دوره‌های بعد نیز تلاش کرد محوریت حرکت انقلاب را در دست بگیرد، اما باید دانست که اگر کسی از حرکت قافله انقلاب باز بماند، دیگر نمی‌تواند خود را به جامعه و انقلاب تحمیل کند و همین عقب‌ماندگی، باعثسرخوردگی خواهد شد.

حجت‌الاسلام سعیدی گفت: به شخصیت ‌هاشمی لطمه سنگینی وارد شده که این امر ناشی از ضعف مواضع و ضعف تشخیص مصلحت زمان بود و متاسفانه او مصلحت سنجی لازم را نداشت.

وي با اشاره به نامه سرگشاده هاشمي به رهبر انقلاب و خطبههاي آخرين نمازجمعه او تاكيد كرد: هاشمي خود در مسائل اصلاحطلبان و قضيه فتنه به نوعي دست بر آتش داشت؛ لذا لازم است كه از اين مسير برگردد و مواضع گذشتهاش را اصلاح كند.