نوری مالکی بر لزوم توسعه روابط بین تهران و بغداد تاکید کرد

نوری مالکی، معاون رئیس‌جمهور عراق،  در دیدار با سفیر جدید ایران در این کشور بر لزوم توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وی دیروز در دیدار با «ایرج مسجدی» با تاکید بر لزوم توسعه روابط بین ایران و عراق و گسترش چشم‌انداز آن گفت: منطقه با وضع سخت و دشواری مواجه است و تاکنون چنین صحنه تیره و تاری به خود ندیده است، صحنه‌ای پر از بحران‌ها و ناآرامی‌هایی که برخوردی متفاوت و متناسب با شرایط این مرحله و چالش‌های آن را می‌طلبد.

دفتر مالکی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد وی در دیدار با سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در عراق با تاکید بر توسعه روابط بین دو کشور و گسترش چشم‌انداز آن، به اهمیت تلاش مشترک برای افزایش سطح همکاری در زمینه‌های مختلف اشاره کرد.

سفیر ایران نیز با تاکید بر علاقه و تمایل کشورش برای حمایت از عراق در زمینه‌های مختلف به اهمیت گشودن چشم‌اندازهای گسترده‌تر برای همکای دو جانبه‌ای که در جهت خدمت به منافع مشترک دو ملت همسایه باشد، اشاره کرد.

بنابراین گزارش، حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، دوشنبه گذشته در دیدار با سفیر جدید ایران در عراق، با وی درباره روابط دو جانبه و جنگ با تروریسم گفتگو کرد.

مسجدی نیز بر حمایت کشورش از توانمندی‌های کشور عراق و موفقیت‌های بزرگی که اخیرا در عرصه مبارزه با تروریسم بدست آورده است، تاکید کرد.