حضور نماینده کشورهای هسته ای در اصفهان

بیست و چهارمین نشست روسای نظام ایمنی کشورهای دارنده نیروگاه هسته ای نوع WWER به میزبانی مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور و با حضور ۱۲ کشور عضو مجمع روز های ۱۲و۱۳ اردیبهشت ماه جاری در شهر اصفهان برگزار می شود. در این نشست که برای اولین بار به میزبانی نظام ایمنی هسته ای کشورمان برگزار می شود، نماینده آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز حضور دارد.

شایان ذکر است که یکی از ابتکارات مهم در زمینه توسعه نیروگاه های هسته ای نوع یاد شده ایجاد مجمع نظام های ایمنی نیروگاه های هسته ای (WWER Regulators Forum) در سال ۱۹۹۳ است. هدف از تشکیل این مجمع افزایش ایمنی و حفاظت در برابر اشعه در کشورهای عضو با استفاده از تجربه جمعی، تبادل اطلاعات و تقویت تلاش های مسئولین نظام ایمنی هسته ای کشورها از طریق بررسی و تبادل تجربیات در خصوص مسائل و موضوعات مرتبط با ایمنی، بهبود سیاست ها و نیز شیوه های نظارتی است.

این مجمع به صورت دوره ای و نشست های سالیانه خود را در یکی از کشورهای دارنده نیروگاه نوع WWER برگزار می کند.

تشکیل این نشست در ایران برای اولین بار و با حضور و مشارکت بیشترین تعداد از کشورهای عضو، نشانه تغییر رویکرد کشورهای هسته ای نسبت به ایران و نویدبخش آینده ای درخشان در زمینه های مختلف همکاری، بویژه در زمینه امور مربوط به ایمنی هسته ای می باشد.