واکنش جهانگیری به احتمال کناره‌گیری‌ روحانی به نفع وی

اسحاق جهانگیری در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که از شما به عنوان پدیده مناظرات نام بردند، گفت: من کاری نکرده‌ام، دیگر آمدیم به صحنه که حرف بزنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که بعد از مناظره اول و مطالبی که شما بیان کردید، در محافل سیاسی مطرح شده است که شاید آقای روحانی به نفع شما انصراف دهد، اظهار داشت: سؤال خوب بپرسید؛ از این‌گونه سؤالات نپرسید. انتخابات ساز و کار خود را دارد و در ساز و کار خودش نیز تصمیم‌گیری می‌شود؛ خیلی به خودتان این دغدغه‌ها را وارد نکنید؛ بگذارید ببینیم چگونه مسائل پیش می‌رود.

جهانگیری در پاسخ به این سؤال که آیا انتقادی به برگزاری مناظره دارید؟ گفت: فکر می‌کنم زمان مناظره خیلی کم بود؛ یعنی در زمان دو دقیقه تا می‌خواست موتور گرم شود، باید خاموش می‌شد.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: من آدم آرامی هستم، اگر در چارچوب برنامه، آینده و کار صحبت کنند، من هم در آن چارچوب صحبت می‌کنم، اگر رفتند در مسائل حاشیه‌ای و جاده خاکی، ما هم بلدیم.

وی در پاسخ به این سؤال که رنگ انتخاباتی شما چیست، گفت: ما رنگی انتخاب نمی‌کنیم؛ بی‌رنگیم.

جهانگیری در پاسخ به این سؤال که هزینه انتخاباتی‌تان را چگونه تأمین می‌کنید؟ اظهار داشت: من هیچ هزینه‌ای برای انتخابات نکردم و از امکانات صدا و سیما برای رساندن پیام خود به مردم استفاده می‌کنیم؛ هیچ‌گونه ستادی نیز تشکیل ندادم و فقط به دلیل آنکه وزارت کشور پیگیر بود برای بررسی یک نفر در جلسات، آقای مرعشی را به عنوان رئیس ستاد معرفی کردم.

وی در مورد فیلم انتخاباتی‌اش گفت: فیلم انتخاباتی‌ام را آقای توکلی ساخته است.

معاون اول رئیس‌جمهور تأکید کرد: من در کار بسیار جدی هستم و اگر در کاری وارد شوم، در حد توان خودم، آن کار را به سرانجام می‌رسانم و صحبت خواهم کرد؛ آن هم در چارچوب‌هایی که قبول دارم.

وی در پاسخ به این سؤال که کار باقی‌مانده از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در این چهار ماه چیست؟ گفت: اولاً ما داریم برای چهار سال برنامه‌ریزی می‌کنیم، هیچ کاری در این ایام کُند نشده؛ خصوصاً برای اقتصاد مقاومتی، ابلاغیه‌هایی به صورت جداگانه به دستگاه‌های مختلف درباره طرح‌های اولویت سال ۹۶ صادر کردم و روز شنبه نیز خبر آن به رسانه‌ها داده خواهد شد.

جهانگیری در پاسخ به این سؤال که آقای عارف گفته است شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هنوز در مورد کاندیداها تصمیم نگرفته است، گفت: من عضو شورا نیستم و بر اساس یک خِرد جمعی وارد شدم و حتماً بر اساس یک خِرد جمعی برای ادامه تصمیم خواهم گرفت.

معاون اول رئیس‌جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا هنوز جلسات با رهبری درباره جریان اصلاحات ادامه دارد؟ گفت: بعد از آن مباحث، دیگر خدمتشان نرسیده‌ام و حتماً در صورتی که نیاز باشد، درخواست وقت می‌کنم و خدمت ایشان می‌رسم.

وی تأکید کرد: به نظرم مسائل اصلاح‌طلبان به عنوان یک جریان پرنفوذ و قدرتمند در داخل کشور جا می‌افتد؛ آنان یک بال نظام هستند، مانند اصولگرایان که یک جریان بانفوذ در کشور هستند و مانند همه کشورها باید در رقابت‌های انتخاباتی، یک رقابت صحیحی داشته باشند و کسانی که کار را در دست گرفتند، آن دیگری نیز باید همراهی و کمک کند. من دیشب هم گفتم بهترین برنامه‌ای که ما تصویب و اجرا کردیم، برنامه‌ای بود که اصلاح‌طلبان نوشتند و اصولگرایان تائید کردند که آن برنامه سوم بود و ما می‌توانیم اصولگرا و اصلاح‌طلب باشیم و برای پیشرفت ایران تلاش کنیم. اگر کار کردن با یکدیگر را یاد بگیریم، در عین آنکه اختلاف سلیقه داشته باشیم، می‌توانیم کشور را به یک نقطه خوب برسانیم.