دیوان اصل ۹۰ در مجلس تشکیل می‌شود

محمدرضا امیرحسن‌خانی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از طی شدن مراحل نهایی  تشکیل دیوان اصل 90 در کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی پارلمان خبر داد و گفت: طرح تشکیل این دیوان به زودی نهایی و در قالب گزارشی در یکی از جلسات علنی مجلس مطرح و در صورت موافقت اکثریت نمایندگان مجلس، تصویب می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت تصویب نهایی طرح دیوان اصل 90 در مجلس، ساختار کمیسیون اصل 90 تغییر می‌کند، ادامه داد: در صورت تصویب نهایی طرح تشکیل دیوان اصل 90 در مجلس، رسیدگی به پرونده‌ها سرعت بیشتری گرفته و در نتیجه ارائه نتایج پرونده به دستگاه قضا، زودتر تعیین تکلیف می‌شوند.

نماینده مردم طبس در مجلس با بیان اینکه طرح تبدیل کمیسیون اصل 90 به دیوان در مجلس مخالفان و موافقان زیادی دارد، افزود: در چند روز آینده کار بررسی این طرح در کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی به پایان می‌رسد و در صحن علنی پارلمان نیز این طرح  مطرح می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل 90 با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با قوه قضائیه برای تشکیل این دیوان انجام شده، اظهار داشت: البته برای تشکیل دیوان اصل 90 نیاز به مجوز قوه‌ قضائیه نیست و مجلس می‌تواند تشکیل این دیوان را خود مصوب کند.