اعلام اموال داوطلبان ریاست‌ جمهوری توسط دستگاه های اطلاعاتی

اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبه عمومی ایجاد شده برای اعلام لیست اموال داوطلبان ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: خواستگاه انقلاب اسلامی توجه به محرومین و مستضعفین بود، گفتمان انقلاب اسلامی و شکل‌گیری انقلاب بر مبنای توجه به محرومان و مستضعفین و همین‌طور رعایت عدالت اجتماعی بوده است.

وی افزود: یکی از بدترین و زشت‌ترین حرکات حکومتی این است که مسئولان آن در مسند و مسئولیتی که دارند به دنبال ثروت‌اندوزی و تلاش برای کسب ثروت بیشتر باشند یا به عبارتی از موقعیت اجتماعی که به دست آوردند، در راستای افزایش اموال‌شان بهره ببرند.

*ثروت‌اندوزی مسئولان موجب از هم‌گسیختگی کشور و تخریب اعتماد عمومی می‌شود

این عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه تصریح کرد: این موضوع یکی از اقدامات ناپسند، ناشایست و تخریب‌کننده اعتماد عمومی و اعتماد جامعه است و موجب از هم‌گسیختگی کشور می‌شود.

وی تأکید کرد: یکی از برجسته‌ترین اقدامات و حرکت‌هایی که می‌تواند به استحکام نظام اسلامی بیانجامد و رضایت عمومی را حاصل کند و مردم در سختی‌ها، دشواری‌ها و در هر شرایطی در کنار نظام و انقلاب بایستند، این است که مردم احساس کنند مسئولان از بطن آنان هستند و فاصله‌ای با شرایط زندگی آنان ندارند، این امر از پیش‌نیازهای اساسی و از ضروریات هر مسئولیتی است.

رنجبرزاده تصریح کرد: اعلام لیست اموال مسئولان در قانون اساسی آمده است به ویژه وزرا، رئیس‌جمهور، نمایندگان مجلس و سایر مقامات کشور، ولی من نمی‌دانم چرا این موضوع خیلی پُر رنگ دیده نشده و به آن عمل نمی‌شود، نمایندگان مجلس هم باید اموال‌شان مشخصاً اعلام می‌شد، اما این اتفاق نیفتاده است؛ متأسفانه یک متولی که کاملاً این موضوع را پیگیری و درخواست کند، وجود ندارد.

* پیشنهاد اعلام اموال داوطلبان ریاست‌جمهوری توسط آقای قالیباف اقدام بسیار پسندیده‌ای است

وی متذکر شد: پیشنهاد اعلام اموال داوطلبان ریاست‌جمهوری توسط آقای قالیباف اقدام بسیار پسندیده‌ای است، به هر صورت، کسانی که می‌خواهند در رأس امور قرار گیرند، اگر خودشان با مردم از زمین تا آسمان فاصله طبقاتی و موقعیتی داشته باشند، طبیعتاً نمی‌توانند به شعارها و قول‌هایی که به مردم می‌دهند، عمل کنند، از همین ابتدا به ساکن قول و عمل با یکدیگر هم‌خوانی نخواهند داشت.

*داشتن فاصله طبقاتی بین کاندیداها و مردم از نشانه‌های روشن برای عدم تحقق وعده‌های انتخاباتی است

نماینده اسدآباد در مجلس تصریح کرد: داشتن فاصله طبقاتی بین داوطلبان ریاست‌جمهوری و مردم یکی از علامت‌های بسیار بارز و روشن برای عمل نکردن به وعده‌های انتخاباتی است.

*خدمت‌گذاری با ثروت‌اندوزی هم‌خوانی ندارد

رنجبرزاده یادآور شد: کسانی که به مردم وعده می‌دهند و می‌خواهند به مردم عنوان کنند که «خدمتگذار» آنان هستند، باید بدانند خدمت‌گذاری با ثروت‌اندوزی هم‌خوانی ندارد.

*دستگاه‌های اطلاعاتی لیست اموال داوطلبان ریاست‌جمهوری را تا پیش از مناظره سوم به مردم اعلام کنند

نماینده اسدآباد همچنین گفت: بارها هم امام (ره) تأکید کردند که به صاحبان قدرت و ثروت رأی ندهید، کسانی که صاحب ثروت و قدرت هستند و هر دو را با هم می‌خواهند، این افراد برای حضور در مسئولیت‌های کشور به ویژه ریاست‌جمهوری مناسب نیستند؛ شخصاً انتظار دارم دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و قوه قضاییه اموال داوطلبان ریاست‌جمهوری را تا پیش از مناظره سوم به طور شفاف مشخص کرده و به مردم اعلام کنند.

وی یادآور شد: کسانی که از رانت قدرت، موقعیت و مسئولیت استفاده کرده و ثروت به دست آوردند، اصلاً شایسته موقعیت و مسئولیت نیستند، یعنی شایستگی احراز این پست را ندارند، فلذا مردم هم نباید به آنان رأی دهند، این یک مطالبه عمومی و ملی است.

این عضو هیأت رئیسه مجلس توضیح داد: انتظار این است به نحو احسن پیشنهاد اعلام اموال داوطلبان ریاست‌جمهوری تا پیش از مناظره سوم مدیریت شود و دستگاه قضایی در این زمینه کمک کند، مجموعه کسانی که از پشت پرده اموال شخصیت‌های کشور اطلاعاتی دارند، آن اطلاعات را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند تا به طور مستند مردم متوجه باشند که به چه کسی می‌خواهند رأی دهند.

*کسی که حرارت کسب ثروت را داشته باشد نتیجه‌ای قاچاق کالا توسط دختر یکی از وزرای دولت می‌شود

رنجبرزاده در پایان با بیان اینکه گفتار و کلام امام برای همیشه برای ما راهنما و راهگشاست، خاطرنشان کرد: امام (ره) فرمودند به صاحبان قدرت و ثروت رأی ندهید، وقتی کسی حرارت کسب ثروت را داشته باشد، نتیجه‌ای همین قاچاق کالا توسط دختر یکی از وزرای دولت می‌شود و پول‌ها را روانه ایتالیا می‌کنند تا سود به دست آورند و در نهایت هم مظلوم خطاب می‌شوند.