هیچ منعی برای ورود و خروج شهرام امیری به آمریکا وجود ندارد

افكار نيوز:شبكه خبري الجزيره در گزارشي نوشت كه به دنبال انتشار اخبار مربوط به پناه بردن شهرام اميري، دانشمند ربوده شده ايراني به سفارت پاكستان در پايتخت آمريكا، هيلاري كلينتون وزير امور خارجه اين كشور اظهار كرد كه هيچ گونه ممنوعيتي براي ورود شهرام اميري به آمريكا و خروج وي از اين كشور وجود ندارد و او ميتواند آزادانه به هر كجا كه ميخواهد رفت و آمد كند.
کلینتون در ادامه اظهاراتش درباره امیری تاکید کرد که آمریکا هیچ نقشی در ربوده شدن این دانشمند ایرانی ندارد و او می‌تواند از طریق یک کشور ثالثاز آمریکا خارج شود و به ایران باز گردد.
وزیر امور خارجه آمریکا در حالی اخبار مربوط به ربوده شدن شهرام امیری توسط سازمان جاسوسی آمریکا را تکذیب کرد که مقامات ایران با استناد به برخی مدارک متقن، بارها اعلام کرده‌اند که این دانشمند ایرانی سال گذشته، هنگامی که برای زیارت خانه خدا به عربستان سعودی رفته بود توسط مامورین " سیا " ربوده و سپس به آمریکا انتقال داده شد.
شب گذشته اعلام شد که شهرام امیری بطور ناگهانی ناپدید شده است اما بعدا مشخص شد که این دانشمند ایرانی به سفارت پاکستان در آمریکا، که حافظ منافع ایران در آمریکا است رفته است.
" انتشار اخبار مربوط به تحویل داده شدن امیری توسط مامورین آمریکایی به سفارت پاکستان، موجب شد تا برخی از مقامات آمریکا به ویژه وزیر امور خارجه آمریکا این خبر را تکذیب کنند و تحویل داده شدن امیری را به سفارت کشور حافظ منافع ایران در آمریکا را تکذیب کنند. "
از سوی دیگر " عبدل بسیط " سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در اسلام‌آباد امروز تصریح کرد که شهرام امیری در فاصله زمانی انتشار اخبار مربوط به ناپدید شدن وی، به سفارت پاکستان پناه آورد و خواستار بازگشت به ایران شد.
الجزیره در گزارش خود تاکید کرد که‌ مقامات ایران عقیده دارند از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه رابطه دیپلماتیک با آمریکا ندارد، عوامل آمریکایی، امیری را به سفارت پاکستان در واشنگتن تحویل داده‌اند و او نیز از مقامات پاکستان، حافظ منافع ایران در آمریکا، خواست تا تمهیدات لازم برای بازگشت وی به ایران را فراهم سازند.
امیری یکی از پژوهشگران دانشگاه مالک اشتر بود که برای زیارت خانه خدا خردادماه سال ۸۸ عازم کشور عربستان شد و در آنجا توسط مامورین سازمان سیا ربوده و به آمریکا منتقل شد.
انتهای پیام /