ایران امن ترین کشور غرب آسیا است

برای اینکه برآورد درستی از اوضاع کشورمان داشته باشیم باید نقاط مثبت و منفى نظام جمهوری اسلامی ایران را در کنار هم مشاهده کنیم. نقاط مثبت ظرفیتها را به ما نشان خواهد داد که ما چه ظرفیتها و چه امکاناتى در کشور داریم و نقاط منفى هم اولویتها را به ما نشان خواهد داد که چه کارهائى را باید انجام دهیم .غلبه دادن نگاه منفى، خلاف واقع‌بینى و موجب ناامیدى است و همچنین در مقابل غلبه دادن نگاه مثبت، بدون دیدن نقاط منفى گمراه کننده و موجب رضایت کاذب می شود که  این نیز درست نیست. از همین باب نقاط مثبت و منفی را باید در کنار هم مشاهده کرد  که با توجه به فضای مسموم تمرکز بر روی نقاط منفی در ایام انتخابات و اگاهی نسبی مردم عزیزمان به این نقاط  با نخبگان کشورمان درباره نقاط مثبت به گفتگو پرداختیم که در ادامه می آید :

سعد الله زارعی درباره نقاط مثبت جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با تابش کوثر گفت : نکته حائز اهمیت این است که معمولا چون  پاشنه  آشیل هر حکومتی مسئله ی اقتصادی و وضع عمومی مردم است ،در کنار  ضعف هایی که در  ایران می باشد  ، برنامه ای وجود دارد که خدمات بزرگ جمهوری اسلامی ایران دیده نشود تا  با برجسته کردن مشکلات ، نظام را مقصر نابسامانی ها نشان بدهند و در نتیجه حکومت دینی را متهم به ناکارامدی کنند در هر حالی که اگر ما واقعا  سطح خدماتی که دولت ارائه می دهد با کشورهای ثروتمندی چون عربستان ،قطر و کویت یا کشورهایی چون پاکستان و عراق مقایسه کنیم ، می بینیم که جمهوری اسلامی ایران در خدمت رسانی به احاد جامعه با وجود تحریم های ظالمانه بسیار  مسئولانه تر و گسترده تر عمل می کند .

وی در ادامه افزود : به عنوان مثال کشور پاکستان دست کم 180 میلیون نفر جمعیت دارد و مجموعه بودجه دولت چیزی در حدود 17 میلیارد دلار است که از این مقدار دست کم 40 درصد آن خرج سازمان های نظامی می شود و بخش کمی از این بودجه در دست دولت برای پرداخت حقوق کارمندان و ارائه خدمات است . ما می بینیم دولت پاکستان نسبت به شهروند پاکستانی در زمینه ی آموزش پرورش ، بهداشت و نوسازی شهرها هیچ تعهدی ندارد و کاری نمی کند . در واقع هر کاری که در پاسکتان صورت می گیرد توسط مردم و با امکانات آنها به صورت بسیار محدود صورت می گیرد . امروزه وقتی وارد شهر بزرگ کراچی با  حدود 17 میلیون نفر جمعیت می شوید ، بنای در حال ساختی نمی بینید و مردم در شرایط سختی زندگی می کنند که سطح مصرف در این کشور بسیار پایین است .

 کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه پاکستان از زمانی که  موجودیت پیدا کرده است در سال 1347 وابسته به امریکا و قبلش هم وابسته به انگلیس بوده است و یک کشور بی خطر برای غرب و تابع آنهاست ، تشریح کرد : در عین حال می بینیم که کشور بسیار فقیر و فاقد بسیاری از امکاناتی است که ملت به آن احتیاج دارد و  امریکایی ها در این کشور  هرجایی را که بخواهند با هواپیماهای خودشان بمباران می کنند و هیچ حریم و حدودی برای مردم پاکستان قائل نیستند. و همین مسئله  به شکل دیگری در کشورهای منطقه به نوعی مشاهده می شود. بنابراین در کنار مشکلات زیادی که در ایران وجود دارد و باید بر طرف شود که امکان برطرف کردنش هم با توجه به امکانات و ظرفیت های فراوان کشورمان  میسر هست و نیاز به یک مدیریت جهادی داریم تا در یک زمان نه چندان طولانی بر این مشکلات فائق بیاییم  در عین حال سطح خدمات در ایران انصافا از سطح  بالایی برخوردار است.

افزایش 8 برابری تعداد دانشجویان ایران نسبت به قبل از انقلاب

وی در ادامه افزود : درباره عملکرد نظام در حوزه مسائل اجتماعی و معیشتی مردم گفتنی است که ما بیش از 9 میلیون نفر فارغ التحصیل دانشجویی داریم یعنی فرصت های اموزش عالی در کشور به گونه ای بوده است که 9 میلیون نفر طی حدود 40 سال خروجی داشته باشد در حالی که در قبل از انقلاب اسلامی حدود 35 میلیون جمعیت داشتیم و  در ان زمان فقط 250هزار نفر در دانشگاه های ایران مشغول به تحصیل بودند یعنی در واقع چیزی حدود 1.5 درصد از جمعیت کشور مشغول تحصیلات عالیه بودند اما امروزه تعداد دانشجویان ما سالیانه نزدیک به 2  میلیون نفر می رسد در حالی که جمعیت ایران امروز نزدیک به  80 میلیون است که چیزی حدود 120 درصد افزایش را نشان می دهد . تعداد داشنجویان ما  نسبت به ان زمان 8 برابر افزایش پیدا کرده  است که نشان می دهد در  توسعه فرصت های تحصیلی اقدامات خوبی انجام شده است .

در قبل از انقلاب حداکثر  30 بیمارستان تخصصی داشتیم

زارعی درباره گسترش بهداشت در کشور عنوان کرد : در قبل از انقلاب اسلامی  تعداد بیمارستان های تخصصی در ایران از 20 تا 30 بیمارستان تجاوز نمی کرد که این بیمارستان ها هم فقط در مراکز استان های بزرگ بودند اما امروزه در اکثر شهرستان های کشور بیمارستان های تخصصی وجود دارد.درباره  سطح بیمه اجتماعی هم باید گفت که امروز بر اساس آمار ، نزدیک به 60درصد از جمعیت کشور تحت پوشش انواع بیمه ها قرار دارند  و درباره گسترش شبکه های راهی گفتنی است که الان کمتر روستایی در کشور وجود دارد  که از جاده ی مناسب برخوردار نباشد و دسترسی آسان برای ارتباط روستا با شهر فراهم نباشد و مسائلی از این قبیل که بسیار است.

بدون هیچ تردیدی در کل غرب آسیا برترین امنیت برای  ایران است

این کارشناس مسائل بین الملل درباره امنیت ایران اسلامی گفت : بدون هیچ تردیدی امروز در سطح منطقه و حتی مناطق بسیار دور دست تر یعنی در کل غرب آسیا برترین امنیت برای جمهوری اسلامی ایران است که هم هزینه ی امنیتی ایران از هر کشور دیگری  کمتر است و  هم دخالت خارجی در حوزه امنیتی بسیار کمتر از کشور های دیگر است.

وی افزود : امروز هیچ پرونده امنیتی در منطقه وجود ندارد که  به کمک ایران برای بهبود شرایط امنیتی احساس نیاز نشود و دست درخواست به سمت جمهوری اسلامی دراز نباشد که  این نشان می دهد که ما نه تنها بر مشکلات امنیتی خودمان غلبه کردیم بلکه به یک موقعیت امنیتی ممتاز دست یافتیم که می توانیم وارد پرونده های امنیتی بشویم و برای حل و فصل آن ها کمک کنیم  که الان این اتفاق افتاده و ایران کمک می کند به حل پیچیده ترین پرونده های امنیتی که ما پرونده ای پیچیده تر از پرونده ی تروریستی نداشتیم و اگر کمک جمهوری اسلامی نبود هیچ کشوری و هیچ مجموعه ای از کشور ها قادر نبودند در این مسئله فائق بیایند و بتوانند تروریست را در منطقه ما از نفس بیاندازند و به شرایطی بکشانند که امروز همه می گویند تروریست در این منطقه مهار شده و در حال از بین رفتن است.

سعد الله زارعی در پایان تصریح کرد : ایران بدون آمریکا به این امنیت دست یافته است و در حال حاضر کشورهایی که دست کمک در حوزه امنیت به سمت امریکا یا ناتو دراز کردند امروز به هیچ وجه وضع امنیتی بهتری ندارند، الان در پاکستان که ارتش بزرگ متصل به امریکا دارد و یک سرویس اطلاعاتی گسترده و پرخرجی به نام آی اس آی دارد نتوانسته مسائل امنیتی خودش را حل کند و امروزه رسما 4 ایالت شمالی پاکستان تحت عنوان مناطق قبایلی شناخته میشود که در انجا دولت رسما اعلام میکند که من هیچ حضوری ندارم و هیچ مسئولیت امنیتی را در این مناطق نمی پذیرم.