دولت به دنبال سکولاریزه کردن نظام آموزشی است/ پشت پرده پیگیری سند 2030 توسط دولت یازدهم

گروه سیاسی- حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با افکارنیوز گفت: سند 2030 در سال 95 و در زمانی که فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری و دانش آشتیانی وزیر آموزش و پروش و مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان بودند  پس از پیگیری ها بی سر و صدا رونمایی شد.

وی در پاسخ به این سوال که این سند چه اهدافی را دنبال می کند بیان داشت: این سند بازتاب آرمان چهارم از مجموعه آرمان های اهداف توسعه پایدار است که تحت عنوان سند آموزش جهانی 2030 به تصویب یونسکو رسیده و متاسفانه برخی از مسئولین آموزش عالی کشور آن را امضا کرده اندکه به دنبال جهت دهی جهانی نظام آموزشی کشورها هستند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی  بیان کرد: این سند در یونسکو برای جهان تدوین شده و در سطح منطقه ای هم مورد تقسیم کار و بومی سازی قرار گرفته است.

ترقی تصریح کرد: سند 2030 اشکالات قابل توجهی به لحاظ اهداف انحرافی دارد، یکی از اهداف این سند تخریب فرهنگ اسلامی در پرتو معیارهای بین المللی ، ایجاد تساوی جنسیتی و حذف موانع جنسیتی، ترویج آموزش های جامع جنسیتی در نظام آموزشی کشور، ترویج آموزش حقوق بشر غربی، تضعیف فرهنگ بومی اسلامی با عنوان تقویت همکاری و تفاهم بین المللی فرهنگی و ایجاد آموزش شهروندی جهانی بر اساس معیارهای غربی در متون آموزشی است.

 وی افزود: این سند به دنبال حذف فرهنگ ایثار و شهادت از مدارس و نظام آموزشی است، مانند همان کاری را که دولت انجام داد و درس شهید فهمیده را از کتب درسی حذف کرد.

ترقی بیان داشت: متاسفانه دولت با امضای سند تعهداتی داده و الزاماتی را ایجاد کرده است . دولتی ها با پیگیری مخفیانه سعی در اجرای این سند داشتند. دلیل پیگیری مخفیانه انها نیز همین بود که می دانستند افشای آن عوارضی را به همراه دارد، دولت با امضای این سند نشان داد به دنبال سکولاریزه کردن مدارس و نظام آموزشی و تربیتی است.

وی در پایان تاکید کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری اگر مسئولین این سند را امضا هم کرده باشند باید اعلام کنند که چون با اسناد بالادستی نظام مغایرت دارد؛ از اجرای آن معذور هستند.