دروغ شاخدار روحانی در خصوص خط آهن کردستان/ خواب مدیترانه برای راه آهنی که هنوز به همدان نرسیده

محمدرضایی نماینده سابق بیجار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با افکار نیوز با بیان اینکه اخیرا حسن روحانی رئیس جمهور در سفرى تبلیغاتى به استان همدان با صرف بودجه هاى عمومى که بخشى از آن ازمحل جرایم رانندگى تحصیل مى شود، بظاهر خط راه آهن تهران-همدان را افتتاح کرده است، گفت: این افتتاح که با عجله زیاد انجام شد در حالی صورت گرفت که این خط هنوز تا ایستگاه همدان تکمیل نیست. ادامه این خط به سمت کردستان هم اصلا ریل گذارى نشده است.

وی با تاکید بر اینکه اتصال کردستان  به راه آهن سراسرى جزو برنامه هاى ما بود، تصریح کرد: 80 سال قبل آلمانیها خط آهن غرب کشور را از طریق زنجان، بیجار، سنندج، کرمانشاه نقشه بردارى کرده بودند. هنوز هم آثار میخکوبى هاى آنان در مسیر مشخص است.

نماینده اصلاح طلب مجلس ششم خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب خط آهن کرمانشاه از طریق اراک ، ملایر و کرمانشاه طراحى و وارد فاز اجرا شد. از ملایر هم خط آهنى به سمت همدان پیش بینى شده بود. 

محمدرضایی اضافه کرد: براى اینکه کردستان از این زیرساخت بى بهره نماند، در سال 81 با همکارى نمایندگان وقت همدان خط جدیدى از ساوه به همدان و سنندج، طراحى و پیشنهاد دادیم که در مجلس هفتم ردیف بودجه آن در مجلس تصویب و وارد مرحله مطالعه و اجرا شد. 

وی با بیان اینکه در سال جارى براى آماده سازى جهت مراسم افتتاح سرعت زیادى به پروژه داده شد، افزود: در یکى از ایستگاههاى نرسیده به همدان با  وجود آنکه از نظر فنى آماده حرکت قطار نیست، مراسم افتتاح انجام شد.

نماینده استان کردستان در مجلس ششم گفت:  در این مراسم آقاى رئیس جمهور و مقامات زارت راه و شهرسازی در ادعاى عجیب و باور نکردنى وعده اتصال خط آهن کردستان به دریاى مدیترانه را دادند. این در حالى است  بدلیل وجود عوارض طبیعى و صعب العبور بودن منطقه ایستگاه نهایى کردستان در ابتداى گردنه موسوم به صلوات آباد در 15 کیلومترى سنندج طراحى و حتی اراضى محل استقرار ایستگاه  گویا، تملک هم شده است . 

محمدرضایی با تاکید بر اینکه هنوز با گذشت 15 سال مسیر سنندج تا میانه راه همدان- ساوه ریل گذارى نشده است، افزود: وعده مضحک اتصال خط آهن کردستان به مدیترانه ر اطى دوسال آینده به مردم مى دهند. ازطرفى هم ادعا مى کنند خزانه دولت خالى است . 

وی گفت:  در ادامه طرحهاى توسعه ریلى غرب کشور در دولت قبل با پیگیرى نمایندگان دور هشتم کردستان و زنجان ردیف بودجه اى براى مطالعه و اجراى اتصال خط آهن همدان سنندج به زنجان تبریز در لایحه  بودجه سالهاى ٩١ و ٩٢ قید در مجلس تصویب با روى کارآمدن دولت تدبیر آن ردیف براى سال ٩٣ حذف و و درسال ٩٢ هم برغم دارابودن ردیف اعتبارى ریالى نپرداختند. اتصال خط آهن همدان کردستان به خط آهن زنجان ، آذربایجان یعنى  کریدور آسیا اروپا عملا تعطیل  شد و به تاریخ پیوست . 

این نماینده اصلاح طلب مجلس اضافه کرد: مسیر مذکور حدود 200 کیلومتر از دشت ها قروه و بیجار به سمت زنجان مسافت داشت با کمترین عوارض طبیعى. نمى دانم مدیران دولت تدبیرخودشان از شعور کافى برخوردار نیستند یا مردم را مثل خود فرض کرده اند که از این خالى بندیها تحویل خلق اله مى دهند.

 

photo_2017-05-14_14-52-33

 

 

photo_2017-05-14_14-52-46photo_2017-05-14_14-52-28