تاکید یک نماینده مجلس بر ضرورت احیای فرهنگ جهاد و شهادت

حجت الاسلام احمد سالک نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی  با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون زنده نگهداشتن فرهنگ دفاع مقدس، جهاد و شهادت اظهار داشت: شیوه‌های زنده نگهداشتن فرهنگ دفاع مقدس باید با شرایط زمانی، مکانی و استفاده از امکانات به روز متناسب باشد.

وی با اشاره به روشهای بکارگیری حفظ فرهنگ جهاد و شهادت، افزود: بحث‌های مهم دفاع مقدس و تبیین الگوهای جهاد و شهادت در کتب درسی وزارت آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است، همچنین ضرورت احیای فرهنگ جهاد و شهادت در جمع جوانان توسط دستگاه‌های ذیربط وزارت فرهنگ بسیار مهم و اساسی به نظر می‌رسد.

سالک با تاکید بر اینکه از ظرفیت وزارتخانه های دولت باید در راستای معرفی دفاع مقدس بهره‌مند شد، ادامه داد: استفاده از فضای مجازی در ترویج فرهنگ جهاد و شهادت بسیار حائز اهمیت است براین اساس می‌توان در فضای مجازی به معرفی شخصیت و زندگی ساده شهیدان همچنین تشریح الگوهای جبهه و جنگ پرداخت، چراکه فضای مجازی بیشترین تاثیر را در گسترش فرهنگ دفاع مقدس دارد.

نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ساخت فیلم‌های سازنده و هدفمند برای رشد فرهنگ شهادت و جهاد بسیار مهم است، گفت: یکی از روشهای زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت توسط معاونت فرهنگی وزارت خارجه امکان پذیر است به این معنا که سفرا و رایزن‌های فرهنگی کشورمان کتبی از سیره‌های زندگی شهیدان و ایثارگران را تهیه و در فضای مجازی کشورهای خارجی مطرح می‌کنند، این موضوع برای مردمی که در جهت بیداری قرار دارند از ضرورت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی حوزه و دانشگاه‌ها خصوصا در ماه محرم، رمضان و صفر بسیار حائز اهمیت است و نباید از این ظرفیت‌ها غافل شد.