تاسف نقوی حسینی از سکوت دستگاه دیپلماسی در مقابل جسارت‌های آمریکا
"سید حسین نقوی حسینی" سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پیرامون طرح تحریم غیرهسته‌ای از سوی کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اظهار داشت: دولت جدید آمریکا ابتدا با نقش پاره‌کردن برجام به میدان آمد ولی زمانی که با پاسخ دندان شکن جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو شد که اگر شما برجام را  پاره کنید ما آن را آتش می‌زنیم از موضع خودش عقب‌نشینی کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکایی‌ها فهمیدند که با برجام نمی‌توانند برعلیه ایران کاری انجام دهند به همین جهت تیم جدید آمریکا از برجام عبور کرد و همانطور که خودشان گفتند تصمیم‌شان بر این است که برجام را سختگیرانه اجرا کنند. آنها به دنبال این هستند که برجام طوری اجرا شود که انجام تعهدات یک طرفه باشد و ایران به تعهداتش عمل کند و آنها هم به عناوین مختلف از زیر بار انجام تعهد فرار کنند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها پروژه برجام را کنار گذاشته‌اند، ادامه داد: آنها استراتژی تحریم‌های غیرهسته‌ای را در دستور کار خودشان قرار داده‌اند چرا که اگر بخواهند مجددا تحریم هسته‌ای اعمال کنند باید پاسخگوی فضای عمومی و کشورهای اروپایی باشند. بنابراین وضع تحریم‌های غیرهسته‌ای را شروع کردند و به اصطلاح خودشان می‌خواهند تحریم‌های غیرهسته‌ای را به نحوی عمل کنند که از تحریم‌‌های هسته‌ای قبل از برجام هم شدت‌ بیشتری داشته باشد و به قول خودشان تحریم‌های فلج‌کننده قبل از برجام حتی قوی‌تر احیا شود.

نقوی حسینی گفت: باتوجه به برجام ایران نمی‌تواند به تحریم‌هایی که آنها وضع می‌کنند اعتراضی داشته باشد چرا که مربوط به برجام نیست و از سوی دیگر هم دامنه تحریم‌ها را آنقدر گسترش می‌دهند که همچون برجام ما دچار مشکلات قبلی بشویم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از 50 طرح تحریمی جدید در دستور کار آمریکایی‌ها قرار دارد افزود: این مدتی که کشورمان درگیر انتخابات بود و تحریمی مطرح نشد به این دلیل بود که آنها به دنبال این بودند تا گروه میانه‌رو در ایران رای بیاورد و برای آنان مشکلی به وجود نیاید و بعد از انتخابات تحریم‌ها را مجدد آغاز کنند. بنابراین طبیعی است که کنگره آمریکا هر از چندگاهی طرح تحریمی در دستور کار خودش باشد.

وی عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که مطرح بوده این است که هرجایی که ما در مقابل آمریکایی‌ها پاسخ دندان‌شکن داده‌ و ایستادگی کرده‌ایم آنها عقب نشینی کرده‌اند.متاسفانه دستگاه دیپلماسی ما در مقابل این جسارت‌ها سکوت اختیار کرده یا اگر واکنشی ببینیم آقای ظریف در توییتر خود مطلبی می‌نویسد.

نقوی‌حسینی افزود: این موضع‌گیری از سوی دستگاه دیپلماسی ما پسندیده نیست و آنها ما را به تحریم‌های گذشته برمی‌گردانند. لذا لازم است که وزارت امور خارجه در مقابل این اقدامات آمریکایی‌ها فریاد زده و جسورانه بایستد و از مواضع به حق جمهوری اسلامی ایران دفاع کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌ها موشکی از سوی آمریکایی‌ها گفت: ما برای دفاع از کشورمان استراتژی دفاعی‌مان را به هر نحو ممکنی تقویت می‌کنیم و همه نقشه‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی با هم ‌پیمانان منطقه‌ای شان نقش بر آب می‌کنیم. امروز هم قادر به ساخت و تولید هستیم و عقل حکم می‌کند که در مقابل تهدیداتی که هر روز بر علیه کشورمان است در ابعاد دفاعی و نظامی خودمان را تقویت کنیم.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: به همین جهت یکی از بخش‌های عمده بازدارندگی دشمن حوزه موشکی ماست و آنها نمی‌خواهند این حوزه توسعه پیدا کند و آن را بهانه کردند تحریم‌های این حوزه را در قبال تحریم‌های هسته‌ای اعمال کنند.