ظریف با همتای قزاقستانی خود دیدار و گفت وگو کرد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در نشست سران سازمان همکاری شانگهای ظهر امروز (پنجشنبه) وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد و با وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیش از این در گفتگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس درباره نشست سران سازمان همکاری شانگهای که قرار است اواخر هفته جاری در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شود و برخی مطالب مطرح شده در بعضی رسانه ها مبنی بر بررسی عضویت دائم ایران در اجلاس آتی با اشاره به حضور هیاتی عالیرتبه از جمهوری اسلامی ایران در این نشست عنوان کرد: البته ما با جدیت در تمامی اجلاس‌ها به عنوان عضو ناظر در سطوح خوبی شرکت داشته و پیگیر روند تحولات پیمان شانگهای هستیم و حضور یا عدم حضور ما در این جلسات الزاما ربطی به بحث و گفتگوی اجلاس در مورد عضویت دائم ما ندارد.

قاسمی یادآور شد: البته در این نشست موضوع عضویت دائم ایران در سازمان مذکور در دستورکار این اجلاس یعنی اجلاس آخر هفته آستانه قرار ندارد. اما با توجه به درخواست قبلی ایران این موضوع در سازمان مطرح و در حال پیگیری است.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: در اجلاس پیش رو براساس ترتیبات مشخص شده قبلی باید نوبت طرح عضویت دائم پاکستان و هند باشد.

نشست سران سازمان همکاری شانگهای پنجشنبه و جمعه ١٨ و ١٩ خرداد ماه (٨و ٩ ژوئن) در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار می شود.