هماهنگی منافقین و داعش در حمله تروریستی تهران/ اهداف عربستان و ترامپ چه بود؟

جناب آقای ترقی ارزیابی شما از حملات تروریستی در تهران چیست؟

حملات تروریستی که در مرقد مطهر امام (ره) و مجلس شورای اسلامی رخ داد در واقع حمله تروریستی کور و سطحی بود.زیرا تروریست ها با هدف قراردادن افراد عادی به دنبال این بودند تا رسانه ها را تحت تاثیر قرار دهند.

اینکه چند نفری به سمت مردم تیراندازی کنند و هدف آنها فقط کشتن باشد نشان می دهد کاری فاقد طراحی و برنامه‌ریزی است، هر چند اگر این اتفاق در کشورهای اروپایی افتاده بود می دیدیم که تلفات بسیاری به جا می گذاشت و مردم امروز باید قدردان نیروهای زبده امنیتی در کشور باشند که اولا اکثریت مطلق تیم های تروریستی را قبل از انجام عملیات دستگیر می کنند و ثانیا اگر اقدامی اینگونه رخ می دهد بسیار باهوش عمل کرده و حادثه را کنترل می کنند.

آیا این حملات به تهدیدات عربستان نیز ارتباط دارد؟

حادثه تروریستی در تهران در زمانی رخ داده که سعودی ها قبل از سفر ترامپ به عربستان در مصاحبه‌ای ایران را تهدید کردند و  وعده دادند که ناامنی را به داخل مرزهای ایران می‌کشانند.

از سوی دیگر سفر ترامپ به عربستان و قراردادهایی که رئیس جمهور آمریکا با سعودی ها در زمینه تسلیحات امضا کرد نشان می دهد نقشه‌ها و هماهنگی‌هایی میان تیم‌های تروریستی آنها و صهیونیست‌ها و به‌ویژه منافقین چه در خارج و چه باقی‌مانده آنها در داخل ایران وجود دارد.  دشمنان برای اثبات حرف‌های پوشالی خود تمام توان خود را به کار گرفتند تا به هر شکلی که شده هرچند کور و بی‌هدف در داخل خاک ایران عملیاتی انجام دهند. 

هدف اصلی طراحان این حمله کور و این ترقه بازی ها این بود که انعکاس خبری ویژه ای در سطح جهان پیدا کند، حتی به نظر می رسد بسیاری از این شبکه ها با هماهنگی صهیونیست ها اخبار این حملات را بازتاب گسترده داده و به بزرگ نمایی ان پرداختند و هدف این بوده که ایران را مانند کشورهای منطقه نا امن جلوه دهند.به اعتقاد من عامل این عملیات کور و بی‌هدف منافقین و عوامل داخلی‌شان، با هماهنگی داعش است

همچنین دشمنان قسم خورده ایران به دلیل موفقیت های سپاه قدس ، این نیرو را توسط رسانه‌های خود هدف قرار داده و می خواهند تحت فشار قرار دهند زیرا امروز خط مقاومت و سپاه قدس است که توانسته هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ایران، جلوی تروریست‌ها ایستادگی کرده و آنها را در همه جبهه‌ها با شکست مواجه کند.

تحلیل شما از رفتار نیورهای امنیتی و مسئولان در این حادثه چیست؟

در سالهای پس از انقلاب پس از انفجاری که در نماز جمعه تهران به امامت مقام معظم رهبری اتفاق افتاد، ایشان پشت تریبون برگشتند و خطبه خود را ادامه دادند، ایران اسلامی در طول سالهای 60 تجربیات زیادی در زمینه این نوع حوادث کسب کرده و دارای نیروهای بسیار زبده و هوشمند و هوشیار امنیتی است که تحرکات کامل دشمن را تحت نظر داشته و با عملیات‌های پیشگیرانه، جلوی این نوع عملیات‌ها را می گیرد.

در طول سه سال گذشته نقشه های بسیاری توسط تروریستها در کشورهای همجوار کشیده شده اما توسط ماموران امنیتی ما ناکام مانده است.

مسئولان نیز باید توجه کنند که مقام معظم رهبری در ماه‌های اخیر تذکرات و هشدارهای لازم را به صورت مکرر در سخنرانی‌هایشان برای شناخت دشمن واقعی داده‌اندو هیچ یک از مسئولان در هر جایگاهی که هستند نباید مسئله امنیت کشور را به شوخی بگیرند .