لاریجانی: نیروهای مسلح پاسخ تروریست‌ها را با قاطعیت خواهند داد

 علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس (21 خرداد ماه 96) با اشاره به حادثه تروریستی هفته گذشته در مجلس و مرقد امام (ره) گفت: نمایندگان در حادثه تروریستی  چهارشنبه هفته قبل شاهد دو صحنه متفاوت بودند از یکسو تروریست‌ها وارد ساختمان ارتباط مردمی نمایندگان شدند و مراجعین و کارکنان مجلس را مورد هدف قرار دادند و ناجوانمردانه 18 نفر از آنان را به شهادت رساندند و 30 و اندی از  آنان را مجروح کردند.

وی ادامه داد: در بین این افراد کسانی بودند که فقط برای رفع نیازهای اولیه خودشان آمده بودند و به عنوان نمونه یکی از خانم‌هایی که در نهضت‌ سوادآموزی مشغول به کار است در جریان این حادثه تروریستی به شهادت رسیده است یا یک کارگر فضای سبز و تروریست‌ها به اینگونه افراد حمله کرده‌اند و این صحنه بسیار غم‌انگیز و دردآور بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گرچه تروریست‌ها نتوانستند به هدف خود که دسترسی به پارلمان بود برسند اما شهادت عزیزان همه ما را داغدار کرد. به ارواح مطهر شهدای گرانقدر حادثه تروریستی چهارشنبه هفته قبل درود می‌فرستیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: روی دیگر این حادثه روحیه بالای نمایندگان و آمادگی آنان برای مجاهدت در مبارزه با تروریست‌ها بود که صحنه‌ای بسیار غرورآفرین را در تاریخ پارلمان ایران به نمایش گذاشت. مراجعات مکرر نمایندگان به اینجانب جهت برداشتن سلاح و مبارزه با تروریست‌های جانی و اصرار بر اینکه پارلمان‌ حتی یک لحظه تعطیل نشود واقعا صحنه شورانگیزی از مجاهدت ملت را ترسیم می‌کرد و من از صمیم قلب از همه همکاران تشکر می‌کنم.

وی افزود: تروریست‌های بد صفت باید می‌فهمیدند که با ملتی مقاوم و مجاهد طرف هستند و نمایندگان ملت که عصاره فضائل همین ملت سلحشور هستند غیرت انقلابی را به خوبی به نمایش گذاشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حضور همه مسئولان نظام در تشییع پیکر پاک شهدا در روز جمعه هم صدایی و اراده مشترک همه بخش‌های نظام را در راه مبارزه با جلادان تروریست نشان داد و از طرفی تشییع باشکوه شهدا توسط ملت در تهران و شهرستان‌ها وجه دیگر اراده ملی را به ظهور رساند.

 

 

ادامه لاریجانی 

ب 

لاریجانی خاطرنشان کرد: ملت روزه‌دار بار دیگر روحیه شهادت‌طلبی و عزت‌خواهی خود را به رخ جهانیان رساند و این پیام را به دنیا منعکس کرد که همه ملت در راه آرمان‌های انقلاب و سرکوب تروریست‌ها هم صدا هستند و باید در مقابل عظمت فکری و غیرت انقلابی ملت نستوه ایران سر تعظیم فرود آورد.

وی افزود: از پیام ارزشمند رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت عزیزان در مجلس و مرقد مطهر امام (ره) تشکر و سپاسگزاری می‌کنم و از نیروی انتظامی و سپاه پاسداران که در سرکوب تروریست‌ها مجدانه و با صلابت اقدام کردند تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وحدت و همگرایی که در بین مسئولان و ملت در پس این حادثه بوجود آمد گوهر ذی‌قیمتی است که نباید تحت هیچ اقدامی مخدوش شود. بپذیریم که در مقابل ملت صفی از تروریست‌ها و کشورهای حامی آنان به سرکردگی آمریکا و سعودی بوجود آمده است. هوشیاری انقلابی اقتضا می‌کند نگذاریم حواشی سیاسی ما را از هدف خدمتگزاری به ملت باز دارد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: امروز روز ایستادگی و مقاومت و کار و تلاش برای حل مشکلات ملت است. صف واحدی که منبعث از غیرت دینی و انقلابی است و این صف واحد پاسخ به اقدامات دشمن است. مخصوصا وقتی مواضع آمریکا و مصوبه اخیر سنا را مشاهده می‌کنیم تمامی هدفگذاری آنان روشن می‌شود.

وی افزود: استراتژی دشمن کند کردن ابزارهای عزتمندی ایران و سرگرم کردن مسئولان به مسائل فرعی است. اقدام متقابل ما باید استقامت در راه درست انقلاب و همگرایی هرچه بیشتر باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما پاسخ روشنی به اقدامات سنا خواهیم داد، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی واکنش جدی به تحرکات آنان می‌دهد. از کمیسیون امنیت ملی می‌خواهم در اسرع وقت طرح مقابله را تهیه و به مجلس ارائه کند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: باید آمریکا متوجه شود مجلس شورای اسلامی در راه مبارزه با تروریست‌ها اراده قوی دارد و سپاه پاسداران و نیروی قدس و بنیه دفاعی را با تمام توان حمایت خواهد کرد و نیروهای مسلح ما پاسخ تروریست‌ها را با قاطعیت خواهند داد.

وی افزود: لازم می‌دانم از مسئولان کشورهای مختلف و پارلمان‌های آنان که در این حادثه با فوریت و جدیت اعلام موضوع کردند و با پیام‌های خود و با تماس‌های تلفنی اظهار همدردی کردند و در کنار ملت ایران قرار گرفتند تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ضمناً سعودی‌ها که با بذل و بخشش زیاد کنفرانس ریاض را برپا کردند تا به تعبیر خود ایران را منزوی کنند از هم نوایی کشورها با ایران شرمنده شوند و درس بگیرند.