پس از سفری دو روزه ظریف به تهران بازگشت

 محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان پس از سفری دو روزه به اسلو برای شرکت در نشست اسلو فروم ٢٠١٧ ساعتی قبل وارد تهران شد.

وزیر خارجه ایران صبح دوشنبه به منظور شرکت در این اجلاس در رأس هیأتی راهی نروژ شد، ضمن شرکت در این نشست در حاشیه آن با برخی مقامات و همتایان خود دیدار و گفتگو کرد.

ظریف بعدازظهر دوشنبه با بورگه برنده همتای نروژی خود دیدار و پس از آن در نشست خبری مشترک به تشریح گفتگوهای انجام شده پرداخت. 

وزیر خارجه کشورمان همچنین با رتنو مرسودی وزیر خارجه اندونزی دیدار و گفتگو کرد.

 رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین عصر دوشنبه با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و درباره تحولات منطقه و روند اجرای برجام گفتگو کرد.

وزیر خارجه کشورمان صبح سه شنبه نیز با وزیر خارجه اسلواکی دیدار کرد.

ظریف صبح سه شنبه در نشست اسلو فروم ٢٠١٧ حضور یافت و در نشستی با حضور وزرای خارجه نروژ و اندونزی، موگرینی و جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا حضور یافت و به سوالات مطرح شده پاسخ داد و سپس در پنل های تخصصی این نشست شرکت کرد و به بیان نقطه نظرات درباره مسائل جاری در عرصه بین المللی پرداخت  

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین با وزیر خارجه کرواسی هم دیدار کرد و به رایزنی درباره مسائل منطقه ای و بین المللی پرداخت. رایزنی با وزرای خارجه کنیا و بوسنی هم از دیگر برنامه های ظریف در طول مدت حضورش در اسلو بود  

ظریف و کوفی عنان دبیرکل اسبق سازمان ملل متحد در حاشیه این نشست دیدار و در خصوص مسائل مختلف جهانی و منطقه ای گفتگو و تبادل نظر کردند.