اعتراف اصلاح طلبان به ضعف دولت روحانی/ استراتژی جدید لیبرال ها در مقابل دولت

گروه سیاسی- تحول در نظام اداری یکی از موضوعاتی بوده که دولت تدبیر و امید از ابتدای سال 92 که بر سر کار آمد بر آن تاکید داشت، روحانی در سخنانی در طول 4 سال گذشته می گوید " نظام اداری باید محصول محور و نه ساعت محور باشد"، " پیچیدگی های اداری باید برای گشایش امور مردم رفع شود" و یا بر این موضوع تاکی می کند که "  اصلاح و تحول نظام اداری ماموریت سازمان اداری و استخدامی است.این سیستم حجیم اداری و بروکراسی با پیچ و خم‌های اداری جلوی سرعت را گرفته است و باید کاری کنیم که مردم برای انجام امور اداری خود با مشکل مواجه نشوند.مردم را در طبقات و میزهای ادارات سرگردان نکنید؛ باید در یک نقطه به کار مردم رسیدگی شود و بی تردید  با دولت الکترونیک بخش بزرگی از مشکلات حل و فصل شده است."

 

به گزارش افکارنیوز، این در حالی است که عباس عبدی به عنوان یکی از تئوریسین ها و فعالان اصلاح طلب در گفت و گویی درباره نظام اداری در ایران و کارنامه دولت روحانی در 4 سال اول می گوید" در نظام اداری ایران در ٤ سال دولت اول آقای روحانی تحول جدی‌ای به وجود نیامد. هر چند به طور قطع بهتر از زمان آقای احمدی نژاد بود و در آن تردیدی نیست. لیکن با این حد از بهتر شدن نمی‌توان مشکلات مملکت را حل کرد. باید در حوزه های مختلف در نگرش ها تغییرات اساسی ایجاد کرد. در زمینه شفافیت، پاسخگویی و مبارزه با فساد باید تحولات اساسی ایجاد کرد."

 

این موضوع نشان می دهد اصلاح طلبان در دوران پس از انتخابات و تمام شدن رقابت ها حالا انتقادات خود را علنی می کنند و قبل از این به دلیل رای آوردن در مقابل ضعف های دولت استراتژی سکوت را پیش گرفته بودند.

جالب اینجاست اعترافات امروز اصلاح طلبان نشان می دهد آنها برای ماندن در قدرت دست به هر سیاستی می زنند حتی اگر قرار باشد خطاها را سرپوش گذاشته و به مردم نمی گویند، اما اینکه امروز به نقد دولت می پردازند نشان می دهد استراتژی آنها عوض شده و از حالا برای سال 1400 برنامه دارند.

اصلاح طلبان می خواهند نامزد اختصاصی خود را در انتخابات آینده به صحنه بیاورند و برای اینکار باید در ابتدا از دولت فعلی اعلام برائت کنند که انتقادات اخیر چهره های مختلف اصلاح طلب از دولت نشان می دهد لیبرال ها گام اول را برداشته اند.