حماس: روابط خود را با ایران توسعه می دهیم

«خلیل الحیه» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنانی گفت‌: ما از برادرانمان در کشورهای حاشیه خلیج فارس می خواهیم که هر چه سریعتر مشکل خود را حل و فصل کنند چرا که استفاده کننده از این مشکل،‌ دشمن است.

وی در جمع خبرنگاران در غزه گفت: ما از آنچه میان کشورهای حاشیه خلیج فارس رخ داده متاسفیم و امیدواریم که مشکل ایجاد شده حل شود. بحران اخیر بر روابط ما با قطر تاثیر نمی گذارد و ما همچنان در این کشور هستیم. ما خواهان روابط خوب با همگانیم.

عربستان و امارات و بحرین چندی پیش نسبت اظهارات شیخ تمیم امیر قطر مبنی بر حمایتش از حماس و اخوان المسلمین و ایران به شدت واکنش نشان دادند و پس از تشدید تنش ها ضمن قطع روابط خود با دوحه، مرزهای خود را با این کشور بستند.

الحیه درباره روابط حماس با تهران نیز گفت: روابط حماس با ایران خوب است،‌ ما درصدد کتمان کردن این موضوع نیستیم بلکه می کوشیم آن را تقویت کنیم.

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس درباره مصر نیز گفت،‌ مصر اعلام کرده که می تواند اقداماتی را برای کاهش بحران های تحمیلی بر نوار غزه انجام دهد. رابطه حماس با قاهره نیز به سمت توسعه و ثبات پیش می رود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اشاره کرد، گفتگوهایی با همه طرف ها و گروه های فلسطینی برای تشکیل جبهه نجات ملی در برابر اقدامات ویران کننده محمود عباس علیه مسائل ملی در حال انجام است و حماس می کوشد روابطش را با سایر گروه ها و ملت فلسطین بهتر کند تا در برابر اقدامات عباس بایستد.