پیشنهاد سریال آمریکایی برای عادی‌سازی رابطه ایران و اسرائیل

 سریال خانم وزیر یا «مادام سکرتری» تولید آمریکاست و از شبکه سی‌بی‌اس این کشور پخش می‌شود. تاکنون سه فصل از این سریال پخش شده و زندگی حرفه‌ای و شخصی (خانم) وزیر امور خارجه کشور آمریکا را نشان می‌دهد. این وزیر سعی دارد دیپلماسی بین‌المللی، سیاست‌های دفتری و زندگی پیچیده خانوادگی‌اش را متعادل نگاه دارد. این سریال با حمایت "سی‌بی‌اس"، تلویزیون "استودیوز"، و "رولیشنز اینترتینمنت" ساخته شده است. همانند قسمت‌های چهاردهم تا بیست و دوم فصل یکم و قسمت‌های 9 و 10 فصل سوم، در قسمت سیزدهم فصل سوم دوباره درگیر موضوع ایران می‌شود و همه چیز حول فضای پسابرجام می‌گردد.

http://cdn.mashreghnews.ir/d/2017/05/24/4/1947080.jpg

شروع قسمت سیزدهم فصل سوم سریال مادام سکرتری با موضوع پیشنهاد برای برگزاری یک بازی فوتبال بین نونهالان ایرانی و اسراییلی در کشور «اردن» از سوی همسر «الیزابت مک‌کورد» -وزیر خارجه- آغاز می‌شود. در این میان، مک‌کورد به تصویر یک خاخام اسراییلی به نام «لاونتال» که بانی تحقق این بازی است، اشاره می‌کند.

همان روز، موعد قرار ملاقات سران دو کشور متخاصم قدیمی در «کمپ دیوید» است. در یک سو، پرزیدنت «شیراز» رییس‌جمهور ایران و در سوی دیگر، «ایدو آرانسون» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و میانجی آنها وزیر خارجه آمریکا. در محیط آشپزخانه کمپ، گفتگو بین مشاور وزیر خارجه آمریکا و نماینده رهبر ایران برقرار می‌شود. نماینده ایران به تمکین ایران نسبت به خواسته‌های آمریکا و اسراییل اشاره می‌کند که از آن دست می‌توان به کنترل سلاح‌های دفاعی، بیرون کشیدن نیروهای قدس از 5 کشور، و قطع ارتباط با متحدین نام برد. وی، مدام بر این اصرار دارد که «ایران با همه چیز کنار آمده و هر کاری کرده تا رضایت آمریکا و اسراییل را به دست آورد» و اگر به هر دلیلی مذاکرات دوباره به نتیجه نرسد، او حتما گزارشات تمامی جزییات را در اختیار رهبر ایران قرار خواهد داد.

http://cdn.mashreghnews.ir/d/2017/05/24/4/1947082.jpg

آقای «شیراز» رئیس جمهور ایران در حال صحبت با وزیر امورخارجه آمریکا در کمپ دیوید جهت آشتی با اسرائیل

سه روز از آتش‌بس بین ایران و اسراییل باقی‌مانده و مسئله «به رسمیت شناختن قانونی و رسمی اسراییل» از سوی ایران و بدهکاری اسراییلی‌ها به ایران بر سر خطوط لوله اشکلون ذهن وزارت خارجه آمریکا را بسیار به خود مشغول کرده است. در حیفای اسراییل، به رهبری خاخام لاونتال، راهپیمایی خیابانی به نفع صلح بین دو دشمن برگزار شده و در حین مصاحبه خبری خاخام با یکی از شبکه‌های بین‌المللی، عملیات تروریستی با انفجار یک بمب صورت می‌گیرد. در پیاده‌روی وزیر خارجه آمریکا و رییس جمهور ایران، مک‌کورد مسئله چرایی عدم به رسمیت شناختن اسراییل را مطرح می‌کند که شیراز به او می‌گوید که این مسئله از حد اختیار او خارج است.

وزیر خارجه آمریکا، طی یک چانه‌زنی از او می‌خواهد که دست کم ارتباط با حزب الله لبنان بطور کامل قطع شود. رییس‌جمهور ایران نیز قطع ارتباط با حزب‌الله را مشروط به برسمیت شناختن برنامه هسته‌ای ایران از سوی اسراییل و اعمال همان بازرسی‌های هسته‌ای در مورد اسراییل می‌داند. وی تاکید می‌کند که این امر باید سریع و موثر باشد و در غیر اینصورت آتش‌بس به پایان خواهد رسید. در پایان مکالمه به مک‌کورد می‌گوید: «میوه نارسیده تلخ است. شاید خیلی زود به سراغ دو طرف برای تحقق صلح آمده‌ای. ما، اکنون برای صلح آماده نیستیم».

http://cdn.mashreghnews.ir/d/2017/05/24/4/1947083.jpg

«ایدو آرانسون» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز برای مذاکره جهت توقف جنگ با ایران به کمپ دیوید رفته تا با وزیر امورخارجه آمریکا صحبت کند

در کاخ سفید گفتگوی سه نفری میان وزیر خارجه، «کنرالد دالتون» رییس‌جمهور آمریکا ، و «افرائیم» رییس جمهور رژیم صهیونیستی برقرار می‌شود. افرائیم، به نقل از سازمان «موساد» عده‌ای از افراطیون راست‌گرای افراطی یهود را عامل بمبگذاری در جریان راهپیمایی حیفا می‌داند. در فرودگاه واشنگتن، مک‌کورد در حال گفتگو با آرانسون است و از وی می‌خواهد که مذاکرات کمپ دیوید را ترک نکند، چرا که عامل حمله تروریستی حیفا، حزب‌الله نیست بلکه از خود یهودیان است. نخست‌وزیر اسراییل زیر بار نمی‌رود. خانم وزیر به او می‌گوید که اگر آمریکا را ترک کند، آتش‌بس زیر سوال می‌رود و همه آن‌چیزی که خاخام لاونتال به خاطر آن مرد، از بین خواهد رفت. آرانسون نیز معتقد است که اگر ایران، اسراییل را به رسمیت نشناسد باز هم فرقی در صورت مسئله ایجاد نشده است.

http://cdn.mashreghnews.ir/d/2017/05/24/4/1947085.jpg

در حیفای اسراییل، به رهبری خاخام لاونتال، راهپیمایی خیابانی به نفع صلح بین دو دشمن برگزار شد که وی در حین مصاحبه خبری و در طی یک عملیات تروریستی با انفجار یک بمب در وسط جمعیت کشته می‌شود

اردن، به دلیل نگرانی‌های امنیتی بازی فوتبال بین نونهالان ایران و اسراییل را لغو می‌کند. لذا، با تلاش خانم وزیر، بازی در یکی از محله‌های شهر واشنگتن برگزار می‌شود. تماشاچیان ایرانی همچون عده‌ای عقب‌افتاده نمایش داده می‌شوند و تماشاچیان اسراییلی مانند مردمان مدرن. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آرامش به نظر می‌رسد و رییس‌جمهور کشورمان در حال با ولع خوردن ذرت و بادام زمینی. در این میان، یکی از مشاوران خرده‌پای وزارت خارجه هم که در کنار خانم وزیر نشسته، به حالت نجوا متلکی نثار رییس‌جمهور ایران می‌کند: «به او بگویید که اگر کمک کند که به توافق برسیم، ذرت و بادام زمینی‌های بیشتری هم به او خواهیم داد».

در نهایت، وزارت خارجه آمریکا تصمیم‌ می‌گیرد که با یک بلوف دیپلماتیک دو کشور را مجبور به تبعیت از روح صلح کند. شرایط توافق به شکل اولیه خود برمی‌گردد و از طریق مشاور خانم وزیر به نماینده دو کشور مطرح می‌شود. شرایط بدین شکل است: ایران می‌تواند اسراییل را به رسمیت نشناسد، اما دیگر حق ندارد به بازرسی آژانس اعتراض داشته باشد و این بازرسی تا 5 سال دیگر تمدید می‌شود. ایران، به هیچ وجه حق ندارد که نسبت به ارتباط با گروه‌های نیابتی خود و در راس آنها حزب‌الله فعالیتی داشته باشد. نماینده هر دو کشور به نوعی در عمل انجام‌شده قرار می‌گیرند و دیگر کاری از دست آنها برنمی‌آید. فردای بازی فوتبال، در نهایت، توافق برای آتش‌بس موقت بین ایران و اسراییل حاصل می‌شود.

http://cdn.mashreghnews.ir/d/2017/05/24/4/1947086.jpg

بازی فوتبال بین نونهالان ایران و اسراییل!

«مادام سکرتری» در این قسمت به‌صورت ظریفی به‌دنبال شکستن تابوی ارتباط میان ایران و اسرائیل است. نکته اساسی در این رابطه نیز برمی‌گردد به اجرای دیپلماسی فوتبال و برگزاری مسابقه میان نونهالان ایران و رژیم صهیونیستی که پس از آنکه یک گل زده می‌شود، نونهالان هر دو تیم در اقدامی غیرمنتظره و مصنوعی با خوشحالی یکدیگر را در آغوش می‌گیرند؛ در واقع این سریال مدعی است که نسل جدید ایرانی‌ها و اسرائیلی‌ها به دشمنی میان یکدیگر اعتقادی ندارند که البته این اتفاق را بیشتر می‌توان در راستای پروپاگاندای صهیونیستی دانست.

جمعه آخر ماه رمضان هر سال بسیاری از مسلمانان با ابتکار امام خمینی (ره) به خیابان‌ها می‌آیند تا به دفاع از حق فلسطینیان دربرابر اشغال سرزمین‌شان توسط رژیم صهیونیستی بپردازند. این راهپیمایی مسلمانان که در ایران پرقدرت‌تر از دیگر کشورها برگزار می‌شود، در واقع مشروعیت رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است. به همین دلیل این رژیم سعی در عادی‌سازی روابط با کشورهای اسلامی و حتی رابطه با ایران است تا بتواند رژیم خود را حفظ کند.

اکنون باتوجه به افزایش فعالیت دیپلماسی عمومی رژیم صهیونیستی در این رابطه، دور از انتظار نخواهد بود که در آینده نه چندان دور، حجم ساخت انیمیشن، فیلم و سریال‌هایی که به‌دنبال زمینه‌چینی برقراری ارتباط ایران با اسرائیل هستند، افزایش یابد تا بتواند برای خود مشروعیت سازی کند.