اعتدال: مشکل مطرح شدن سوال از رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی کجاست؟ چرا هرروز چند امضا اضافه و چند امضا پس گرفته می شود؟ وزن بالای حامیان دولت در مجلس؟ سنگ اندازی های اعضای یک فراکسیون خاص بر سر اجرای این طرح ؟ لابی های میر تاج الدینی معاون پارلمانی رییس جمهور و برخی دولتی ها؟ عدم موافقت هیات رییسه با این مساله ؟ برنامه ریزی های جریان انحرافی ؟ تهدید به افشاگری توسط رییس جمهور؟ و شاید قدرت ماورایی اسفندیار رحیم مشایی!

در هفته گذشته تمام کسانی که اخبار سیاسی کشور را دنبال کرده اند، دیگر نباید امیدی به مطرح شدن سوال از رییس جمهور در مجلس هشتم داشته باشند، چرا که مساله دیگر بیش از حد لازم مشخص شده است، تمامی پرده ها افتاده و دیگر بهانه ای نیست!

کلید معمای مطرح نشدن سوال از رییس جمهور در پارگراف زیر نهفته است:

" نمایندگان مجلس، در بررسی یک طرح استفساریه، مشخص کردند که چنانچه حقوق ثابت و فوق‌العاده مستمر روسای قوا، معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان مجلس، معاونان رئیس جمهور، استانداران، سفرا و معاونان وزرا در مسئولیت جدید از ۸۰ درصد حقوق ثابت و فوق‌العاده مستمر آنان در پست قبلی کمتر باشد، به میزان مابه التفاوت آن تا ۸۰ درصد تفاوت تطبیق دریافت کنند. نمایندگان مجلس در بررسی طرح استفساریه تبصره ۳ مواد ۷۱ و ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، این پرسش را بررسی کردند که " آیا حکم این تبصره در کلیه مقامات موصوف در ماده ۷۱ اعم از شاغل یا بازنشسته‌ای که تاریخ بازنشستگی آنان قبل یا بعد از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون باشد، شمول دارد؟ آیا دولت و صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی مکلفند کلیه مطالبات مقامات موصوف ناشی از اجرای این قانون را از تاریخ لازم الاجرا شدن آن برمبنای آخرین حقوق و مزایای هر سال مقام نظیر پرداخت کنند؟ و آیا حکم این تبصره شامل کارکنان دستگاه‌های مستثنی شده در قانون مدیریت خدمات کشوری می‌شود یا خیر؟ نمایندگان به این استفساریه پاسخ مثبت دادند "

در آستانه پایان عمر چهارساله دوره مجلس هشتم هستیم، خبر امتیاز آپارتایدگونه برای مناصب سیاسی، خیلی چیز ها را مشخص می کند، حالا باید به علی مطهری گفت که دیگر انتقاد از دولت و تلاش برای مطرح شدن سوال از رییس جمهور بس است، ناتوانی این مجلس در سوال از رییس جمهور، با این تفاوت شگفت انگیز در گفتار و عمل مجلسیان، دیگر کسی را متعجب نمی‌کند!

آقایان نماینده! دیگر مردم و رسانه ها، انتظاری برای مطرح شدن سوال از رییس جمهور و جلوگیری از تخلفات دولت توسط مجلس ندارند، بلکه طرح سوالی با امضای ۷۰ میلیون ایرانی در صحن افکار عمومی، برای سوال از شما عزیزان آماده شده است، که بی شک حتی در صورت پس گرفتن این طرح توسط مجلس و یا دست رد شورای نگهبان بر آن، باید پاسخگوی آن باشید.

از عجایب مصوبه اخیر این است که این اقدام مجلس اصولگرا در سال «جهاد اقتصادی» اتفاق افتاده است؛ سالی که بنا بود مسئولان با رفتار جهادگونه، از آنچه رنگ منفعت شخصی دارد، پرهیز کنند و با ایثار منافع شخصی، خود را هم‌سنگ عموم نمایند. و جالب آنجاست در ایامی که مجلس به واسطه اقدامات دولت در اوج اقتدار به سر می برد و دولت خود را آماده پاسخگویی و کرنش در مقابل مجلس می نمود، با مصوبه ای ناشیانه، نه تنها «در راس امور بودن»، در انظار جامعه مورد تردید قرار گرفت، بلکه مجلس توسط حامیان همیشگی اش نیز مورد سوال و انتقاد گرفت.

بی شک با تصویب مصوبه جنجالی اخیر، و خالی شدن پشت مجلس از حمایت افکار عمومی، مطرح شدن سوال از رییس جمهور دیگر نه به نفع کشور است و نه مردم. چرا که تنها فرصتی است برای اینکه، در صحن علنی، مجلس ناک اوت شده و در این ماههای باقی مانده ترک تازی دولتی ها بیشتر شود.

پس آقای مطهری ، طرح سوال را فراموش کن! شاید مجلس بعد ...