چهل سال حماقت سیاسی آمریکا درباره ایران

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در واکنش به اظهارنظر اخیر تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا و همچنین تایرون باخر عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر حمایت از افراد وابسته و مخالف نظام در ایران اظهار داشت: در تاریخ مناسبات بین‌المللی سابقه نداشته که قدرتی تا این حد خودش را به حماقت سیاسی بزند.

 

وی با بیان اینکه چهل سال از حماقت سیاسی آمریکایی‌ها در رابطه با ایران می‌گذرد، افزود: این انتظار وجود دارد که آمریکا بعد از چهل سال مبارزه با ایران حداقل به نوعی بلوغ فکری در سیاست خارجی و روابطش با ایران برسد اما می‌بینیم که همه سیاست‌مداران آمریکا این حماقت را به ارث برده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران  یکی از مهم‌ترین کشورهای جهان از لحاظ ثبات سیاسی است اما آمریکایی‌ها با حماقت خود این واقعیت‌ سیاسی را نادیده می‌گیرند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها نمی‌توانند تحمل کنند که ایران روند رو به رشد توسعه را در حوزه‌های مختلف پیش ببرد و به همین دلیل با بهانه‌های مختلف کشورمان را تهدید و تحریم می‌کنند.

فلاحت‌پیشه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اعلام علنی براندازی از سوی مقامات آمریکایی، جمهوری اسلامی باید در مقابل آنان چه تدابیری اتخاذ کند، اظهار داشت: مهم ترین اقدام ما در این باره آن است که در داخل روند خوداتکایی و وحدت را دنبال کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: آمریکا به ویژه پس از شکل‌گیری ترامپیسم نشان داد که در صدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی است اما واقعیت این است که آنان نمی‌توانند چنین کاری را انجام دهند و ما با قدرت و اقتدارمان باید ناتوانی آنها را نمایان‌تر کنیم.

فلاحت‌پیشه درباره اخبار منتشر شده مبنی بر نامه دبیر کل سازمان ملل به برخی مسئولان ایران برای آزادی چند تن از محکومان امنیتی در کشورمان هم گفت: سازمان‌های بین‌المللی از شأن و جایگاه میانجی‌گری برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه معمولا نهادهایی چون سازمان ملل در یک اقدام میانجی‌گرانه درخواست حل مشکلات کشورها را می‌دهند، ادامه داد: نکته مهم در این باره آن است که بر اساس اصل حاکمیت ملی پاسخ به چنین نامه‌ها و درخواست‌هایی کاملا اختیاری است و  الزامی در این باره برای ما وجود ندارد.