به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کمیته امداد امام خمینی در جمع خبرنگاران اساس تأسیس کمیته امداد را بنا به مسئولیت اسلامی دانست و گفت: در حقیقت مخاطبان کمیته امداد کسانی هستند که نیاز به خدمات دارند و ما نیز باید بر حسب روحیه عدالتطلبی انقلاب اسلامی با آنها خدمات ارائه کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه کمیته امداد از جمله نهادهایی است که باید مورد احترام و تکریم نهادهای مهم از جمله قوای سه‌گانه باشد، افزود: قوای سه گانه و نهادهای مهم باید نیازهای کمیته امداد را رفع کنند تا این نهاد بر اساس وظیفه‌ای که دارد، ‌خدمات بهتری ارائه کند.

وی با اشاره به غرفه‌های نمایشگاه کمیته امداد گفت: طی بازدیدی که از غرفه‌های نمایشگاه کمیته امداد داشتم که البته بخش کوچکی از فعالیت‌های این کمیته را به نمایش گذاشته بود، جهت‌گیری کمیته امداد را درست و صحیح دیدم؛ از خدمات اولیه این کمیته به افراد نیازمند تا کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان و در نهایت ایجاد فرصت شغلی برای نیازمندان از جمله اقدامات مناسب این نهاد است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آماری که به بنده ارائه کرده‌اند، این نهاد در سال جاری ۱۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده تا آنها از پوشش کمیته امداد خارج شوند و زندگی آبرومندانه‌ای داشته باشند.

لاریجانی همچنین گفت: این رویکرد مبنی بر ایجاد فرصت شغلی برای نیازمندان و خارج کردن آنها از پوشش کمیته امداد ‌را رویکردی مناسب ارزیابی ‌و از آن حمایت می‌کنیم‌ البته در آ‌ینده باید بخش بودجه این کمیته تقویت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی با عنوان قطعنامه اخیر سازمان ملل علیه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان و موضع جمهوری اسلامی ایران در این‌باره گفت: گزارش آقای آمانو مغلوط و غیرواقعی است و بر اساس این گزارش نیز قطعنامه‌ای علیه ما صادر شد که خیلی پراهمیت نبود.

لاریجانی با تأکید بر اینکه " آژانس در روابط با ایران مسیر اشتباهی را در پیش گرفته است "، بر اطلاع‌رسانی درباره گزارش آژانس به مردم تأکید کرد و گفت: از قبل قرار ما با آژانس این بود که آژانس به میزان شفافیت ما با آنها، شفاف عمل کرده و موضوع هسته‌ای ایران را عادی کند اما متأسفانه ظاهرا این طور شده که آژانس به میزان همکاری و عملکرد شفاف ما به جای عادی‌سازی اقدامات متضاد انجام می‌دهد‌ لذا ما باید تصمیم دقیق‌تری در رابطه با آژانس اتخاذ کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با اظهارات اخیرش مبنی بر احتمال تجدیدنظر در روابط ایران با آژانس گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مأمور به بررسی رفتار آژانس و نحوه همکاری با آژانس شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تأکید کرد: اگر آژانس در رابطه با ایران به مسیر اشتباه خود ادامه دهد، ما حق داریم در رابطه با بازنگری و نحوه همکاری فکر کنیم.

وی گفت: به میزانی که آژانس از اساسنامه خود جدا شود، ما حق داریم فکر کنیم و تعریف مجددی از رابطه با آژانس داشته باشیم اما اگر آژانس در مسیر و چارچوب معین‌شده کار کند، ما قبول می‌کنیم که عضو آژانس هستیم و مسئولیت‌های خودمان را انجام می‌دهیم.

لاریجانی همچنین گفت: اگر آژانس مسئولیت‌ها و ضوابط خود را کنار بگذارد، نمی‌تواند انتظار داشته باشد مثل دیگران با آنها همکاری داشته باشد.

رئیس مجلس در پاسخ به سؤالی درباره استفساریه اخیر مجلس برای حقوق مدیران سیاسی گفت: مصوبه مجلس در رابطه با حقوق مدیران سیاسی مصوبه خوبی نبود و فکر می‌کنم موضوع به طور دقیق در صحن علنی روشن نشده است و بر همین اساس بنده به آقای باهنر عرض کردم که این مسئله باید باز می‌شد و ایشان هم گفتند که مخالف تصویب این مصوبه بودند و بر همین اساس تلاش خودشان را انجام دادند.

وی با بیان اینکه مصوبه حقوق کارکنان دولت برای مجالس گذشته است و مصوبه اخیر مجلس تنها به برخی سازمان‌ها که از این قانون استثنا شده بودند، اشاره داشته است، گفت: البته بحثی که در رسانه‌ها با عنوان حقوق مادام‌العمر مطرح شد، واقعیت امر نبود اما در عین حال ما با دوستان صحبت کردیم تا مطالعات لازم را برای اصلاح اصل این قانون انجام دهد.

لاریجانی در پایان گفت: جا دارد نمایندگان مصوبه مجالس قبلی را در مورد قانون خدمات کشوری اصلاح کنند تا موضوع به طور کل تصویب شود و البته نمایندگان دنبال این موضوع نیز هستند.