پروژه روحانی – ناطق کلید خورد؟

گروه سیاسی- احیرا علی صوفی که روزگاری وزیر دولت اصلاحات بود و از افراد تصمیم ساز در شورای عالی اصلاح طلبان محسوب می شود در گفت و گویی گفته" ناطق نوری همین الان نیز فرد مورد مشورت حسن روحانی است. او حتی در حلقه اصلاح طلبان نیز حضور دارد. ناطق نوری همواره کار اجرایی داشته و هیچ وقت از مسائل کشور دور نبوده است، در حال حاضر نیز جلساتی تشکیل می‌شود و وی مسائل روز را تجزیه و تحلیل می‌کند، معمولا این تجزیه تحلیل‌ها نیز واقع‌بینانه است و تا الان نیز خروجی نشست‌هایی که با حضور ناطق نوری انجام شده بسیار مثبت بوده است."

 

به گزارش افکارنیوز، اما بر خلاف این اظهارات که پالس مثبت به روحانی برای حضور ناطق نوری را می دهد وی با صراحت اعلام کرده" حضور حجت‌الاسلام ناطق نوری در کابینه آینده رئیس‌جمهور روحانی و در کسوت معاون اولی به صلاح نیست."

 

هر چند شنیده می شود پس از آنکه شیخ حسن روحانی توانسته پیروز انتخابات ریاست جمهوری دولت دوازدهم شود رایزنی‌هایی توسط برخی دولتی‌ها و عناصر پشت‌پرده اصلاح‌طلبان شروع شده تا روحانی با معاون اولی ناطق نوری موافقت کند.

البته تا به این لحظه هیچ کدام از مقام های دولتی در این خصوص اظهار نظری نکرده اند اما با توجه به اینکه ناطق تلاش های بسیاری برای پیروزی روحانی انجام داد این موضوع امکان پذیر است.

از سوی دیگر اما به قول اصلاح طلبان روحانی توصیه پذیر نیست و کار خود را انجام می دهد و بر اساس شنیده ها حتی درباره کابینه آینده هنوز حضور هیچ یک از اعضای کابینه فعلی قطعی نشده و روحانی با کسی در مورد آینده صحبت نکرده است.

باید منتظر ماند و دید آیا روحانی در کابینه دولت دوازدهم سورپرایز هایی دارد و یا باز هم دولت بعدی نیز با توجه به فشارهای اصلاح طلبان برای حضور در کابینه شرکت سهامی اصلاح طلبان می شود.