طرح مجلس برای ابقای قانون سال ۶۷ درباره تصویب رشته‌های دانشگاه آزاد

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نادیده گرفتن مصوبات هفته گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره رشته‌ محل‌های دانشگاه آزاد از سوی وزارت علوم، اظهار داشت: در جلسه عصر امروز (یکشنبه 18 تیر) کمیسیون آموزش، عدم پایبندی وزارت علوم به توافقات با کمیسیون درباره  رشته‌ محل‌های دانشگاه آزاد مورد انتقاد نمایندگان قرار گرفت.

وی افزود: تعدادی از نمایندگان در این جلسه مطرح کردند که اگر مسیر وزرات علوم مقابل دانشگاه آزاد به این شکل ادامه یابد، با طرح استفساریه‌ای موضوع رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد را پیگیری می‌کنند.

نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: بر این  اساس، نمایندگان تصمیم دارند با تهیه طرح دو فوریتی استفساریه، ضمن ابقای مصوبه سال 1367 رشته‌ محل‌های دانشگاه آزاد، همان روند قانونی که سال 67 مصوب شده بود، ادامه یابد.

سلیمی با اعلام اینکه  امضاهای این طرح  در حال جمع‌آوری است، از  تصمیم نمایندگان مجلس برای تقدیم  آن به هیئت‌رئیسه خبر داد و گفت: در مدت کوتاهی حدود 40 امضاء برای این طرح جمع‌آوری شد و تعداد امضاها در حال افزایش است، نمایندگان قصد دارند با تقدیم فوری آن به هیئت رئیسه در روز سه‌شنبه موضوع را حل کنند.

وی گفت: این موضوع در حال تبدیل شدن به بحران اجتماعی است، ما نگران این مسئله هستیم. در شرایطی که کشور نیاز به آرامش دارد، تعجب‌آور است که برخی اینگونه فضا را ملتهب می‌کنند.

براساس مصوبه سال 67 مجلس، درباره توسعه رشته‌های دانشگاه آزاد، یک کمیته سه نفره متشکل از یک‌ نماینده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک نماینده از سوی دانشگاه آزاد و یک نماینده از سوی وزارت علوم‌ کار تصویب رشته محل‌های این دانشگاه آزاد را انجام می‌دهد.