تشکیل کمیه ویژه حقیقت یاب سرنوشت چهار دیپلمات در مجلس

در جلسه دیروز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خانواده احمد متوسلیان، موسوی، اخوان و رستگارمقدم، چهار دیپلمات ربوده شده در لبنان حضور یافتند.

در بخشی از جلسه به موضوع سرنوشت این چهار دیپلمات و ضرورت پیگیری برای آزادی آنها پرداخت شد.

نظر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر این بود که این چهار دیپلمات ربوده شده، در بند اسارت رژیم صهیونیستی و زنده و در قید حیات هستند.

خانواده های این دیپلماتها هم تاکید داشتند که هیچ سند و مدرکی  مبنی بر شهادت عزیزانشان وجود ندارد و باید برای آزادی آنها تلاش شود.

بنا به درخواست خانواده های این دیپلماتها، کمیه ویژه حقیقت یاب سرنونوشت چهار دیپلمات در کمیسیون تشکیل شد و حشمت فلاحت‌پیشه رئیس این کمیته شد.

کمیته ویژه حقیقت یاب اولین کمیته تشکیل شده از سوی مجلس شورای اسلامی است و تا کنون نه تنها در هیچ یک از دوره های مجلس بلکه در هیچ یک از دولت های گذشته و فعلی هم برای آزادی این چهار دیپلمات، چنین کمیته ای تشکیل نشد. بلکه فقط از وزارت خارجه خواسته می شد تا پیگیر سرنوشت این پچهار دیپلمات شوند.

بر اساس اطلاع خبرنگار ما اولین جلسه کمیته مذکور روز سه شنبه 21 تیر ماه با حضور مسئولین وزارت خارجه تشکیل و در خصوص روند پیگیری آزادی این چهار دیپلمات تصمیم گیری خواهد شد.