ترامپ برای آزادی «رابرت لوینسون» ایران را تحت فشار بگذارد

 در ادامه ادعاهای آمریکایی‌ها درباره «اطلاع ایران» از سرنوشت «رابرت لوینسون» عضو سابق اف‌بی‌آی حالا چندین عضو کنگره در همین باره به دونالد ترامپ نامه نوشتند.

ادعاهای آمریکایی‌ها درباره اطلاع ایران از سرنوشت «رابرت لوینسون» عضو سابق اف‌بی‌آی که در سال 2007 مفقود شده، ادامه دارد؛ ادعایی که مقامات ایرانی بارها آن را رد کرده‌اند.

حال 19 عضو کنگره آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهور آمریکا نوشتند: «رابرت لوینسون بیش از 10 سال قبل در ایران بازداشت شد».

آنها ادعا کردند: «ما از تعهد شما به باب (رابرت لوینسون) و خانواده‌اش تشکر می‌کنیم. همانطور که می‌دانید دولت ما برای مدت‌های طولانی ایران را برای بازگرداندن باب تحت فشار قرار داده اما بعد از 10 سال باب همچنان در خانه نیست و علی رغم قول‌های مکرر، ایران هنوز به روشی معنادار همکاری نکرده است. ایران مسئول است و حتی اگر مقامات ایرانی باب را در اختیار نداشته باشند، آنها می‌دانند کجا می‌توان باب را پیدا کرد».

قانونگذارن آمریکایی افزودند: «مهم است که آمریکا فشار بر ایران را حفظ کند تا هر چه زودتر او (لوینسون) آزاد شود. به همین منظور، ما از شما تقاضا می‌کنیم که با ایران درباره این موضوع تعامل مجدد داشته باشید و این موضوع را روشن کنید که علاوه بر اختلاف نظرهای جدی که آمریکا با ایران بر سر برنامه موشکی آن، حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر دارد، تداوم تاخیر در بازگرداندن باب مانعی دیگر است که ایران اگر خواهان بهبود روابط با آمریکا باشد، باید آن را رفع کند. ما همچنین از شما می‌خواهیم یک عضو ارشد کاخ سفید را مشخص و تعیین کنید تا مرتب به خانواده باب درباره تلاش‌های دولت شما گزارش دهد».

در بین قانونگذاران آمریکایی که این نامه را امضا کردند، از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه حضور دارند و افرادی در لیست امضا کنندگان دیده می‌شود که مواضعی بشدت ضد ایرانی دارند.

سناتورهای جمهوریخواه «مارکو روبیو»، «باب کورکر»، «تام کاتن» به همراه «باب منندرز» و «بن کاردین» دموکرات در لیست هستند.

«اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان که همواره ادعاهای شدیدا ضد ایرانی خود را تکرار کرده، هم این نامه را امضا کرد.