پاسخگویی وزیر اطلاعات درباره اقدامات ضد امنیت ملی ادمین های گروهای تلگرام و کتمان 2 تابعیتی ها

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار افکار نیوز، با اشاره به سوالش از حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات گفت: سوال اینجانب و 2 نماینده دیگر در جلسه روز سه شنبه 19 تیر در صحن مجلس اعلام وصول شد که وزیر باید در روزهای آینده با حضور در صحن مجلس به این سوال پاسخ دهد.

وی افزود: سوال ما از سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات درباره علت حمایت وزیر از ادمین های گروهای تلگرام که در هتک حرمت حریم خانواده ها، فساد اخلاقی و اقدامات ضد امنیت ملی فعال بودند، است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این افراد قبل از انتخابات بازداشت شدند که وزیر در همان زمان در اظهاراتی با این بازداشت ها مخالفت کرد و به نوعی از این افراد حمایت کرد که با واکنش محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه مواجه شد.

کریمی قدوسی افزود: ما در همان زمان از وزیر سوال کردیم که سوال برای بررسی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شد و وزیر با حضور در کمیسیون توضیحاتی داد اما توضیحات قانع کننده نبود.

وی افزود: با توجه به اینکه توضیحات وزیر قانع کننده نبود، سوال برای مطرح شدن در صحن مجلس، در جلسه روز سه شنبه گذشته اعلام وصول شد که وزیر باید در روزهای آینده با حضور در صحن مجلس به آن پاسخ دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سوال دیگر خود از وزیر اطلاعات گفت: سوال دیگر اینجانب در خصوص علت کتمان وجود افراد 2 تابعیتی در دولت است که وزیر باید در این زمینه هم پاسخگو باشد.

وی با اشاره با اظهارات وزیر اطلاعات مبننی بر اخراج حدود 50 نفر از افراد 2 تابعیتی گفت: از سوی دادستانی اسامی 65 نفر بعنوان افراد 2 تابعیتی به وزارت اطلاعات معرفی شدند که حتی کارشناسان این وزارت 26 نفر از 2 تابعیتی را تائید کردند اما وزیر مرتب وجود افراد 2 تابعیتی در دولت را انکار می کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: وزیر در ابتدا وجود افراد 2 تابعیتی در دولت را کتمان می کرد و اخیر خودش اعلام کرد که 50 نفر از 2 تابعیتی از دولت اخراج شدند.

کریمی قدوسی افزود: وزیر باید با حضور در صحن مجلس در این زمینه هم پاسخگو باشد.