تیم اقتصادی کابینه جدید ضعیف‌تر از تیم دولت یازدهم؟!

 محمدرضا پورابراهیمی با گلایه از تعامل دولت و مجلس بر سر موضوعات مهم گفت: یکی از موضوعات، تیمی است که می‌خواهد برای دولت دوازدهم ورود کند. در حال حاضر در کشور ما اولویتی مهم‌تر از موضوعات اقتصادی وجود ندارد.

نماینده مردم کرمان تصریح کرد: خبرهایی از تثبیت بعضی از مدیران و وزرای اقتصادی و پیشنهادات بعضی از افراد که می‌خواهند جایگزین شوند، شنیده می‌شود که ما را نسبت به وضعیت آینده کشور نگران می‌کند.

رئیس ‌کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: نگرانی جدی از خبرهایی که از دولت در خصوص گزینه‌های پیشنهادی برای تیم اقتصادی شنیده می‌شود، وجود دارد.

پورابراهیمی افزود: بر اساس خبرهای واصله، دولت تلاش دارد افرادی که در تیم اقتصادی ضعیف عمل کرده‌اند را حفظ کند و گزینه‌های پیشنهادی برای تغییرات نیز ضعیف‌تر و ناهماهنگ‌تر از مدیران قبلی هستند. وی اظهار داشت: اگر این مسئولان به مجلس پیشنهاد داده شوند قطعاً مجلس بر مواضع خود خواهد ایستاد.

وی با اشاره به جلسه رؤسای کمیسیون‌ها گفت: در جلسه رؤسای کمیسیون‌ها در این خصوص بحث کردیم، بنده به عنوان دبیر شورای هماهنگی اعلام می‌کنم که رؤسای کمیسیون‌ها متفق‌القول هستند که در خصوص وزرای اقتصادی برای تحولات اساسی با توجه به شاخص‌های مهمی که تعیین کرده‌اند، ذره‌ای کوتاه نخواهند آمد.

پورابراهیمی اظهار داشت: امروز نمایندگان اقتصادی مجلس که به شکلی صاحب‌نظر بوده و با موضوعات کلان کشور درگیر هستند و در فراکسیون‌های مختلف حضور دارند، نسبت به عدم تعامل دولت گلایه داشته و ابراز نگرانی می‌کنند؛ اگر این مسیر استمرار یافته و تبدیل به تصمیم نهایی در خصوص وزرا شود، باید گفت اگر قرار باشد بخش اقتصادی ضعیف بسته شود چهار سال مسیر اقتصادی کشور به مسیری خواهد رفت که انتهای آن مشخص نیست.

وی خاطرنشان کرد: ما خبرهایی داریم که دولت قصد دارد افراد دوتابعیتی را برای وزارتخانه‌ها معرفی کند؛ این امر مایه نگرانی است کسی که زیر پرچم کشور دیگری سوگند یاد کرده است، چگونه می‌خواهد به نظام و انقلاب پایبند باشد.

پورابراهیمی گفت: همچنین خبرهایی رسیده که افرادی که سال‌ها اقامت کشورهای دیگر را داشته و یا دارند، می‌خواهند برای کابینه معرفی شوند؛ این خبرها مایه نگرانی است. در کشور ما افراد انقلابی و ارزشی و کارآمد وجود دارند.