ترامپ برای تهدید ایران دوره افتاد

 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ظاهرا برای تطمیع افکار عمومی این کشور و دلشاد کردن برخی متحدان منطقه ای، بار دیگر به گزافه گویی در باره ایران روی آورده و توافق هسته ای را دستاویزی برای به رخ کشیدن خلق و خوی قلدرمآبانه خود قرار داده است.

وی بعد از مصاحبه با «وال استریت ژورنال» که در آن با گوشه و کنایه تهدید کرده بود در گزارش ۳ ماهه آینده خود، پایبندی ایران به برجام را تایید نمی کند؛ این بار در جمع طرفداران خود در «یانگ استون» ایالت اوهایو، ادعا کرد اگر تهران به توافق با ۱+۵ پایبند نماند، با مشکلات بزرگی روبرو خواهد شد.

وی مدعی شد: اگر آن توافق با آنچه که قرار است همخوانی داشته باشد، وفق نکند؛ مشکل خیلی خیلی بزرگی برای آنها (ایران) پیش خواهد آمد. این چیزی است که می توانم به شما بگویم. حرفم را باور کنید!

ترامپ گزافه گویی های خود را این گونه ادامه داد: فکر می کردید (به خاطر این توافق) از آمریکا تشکر کرده و می گفتند ما واقعا شما را خیلی دوست داریم. در عوض جسورتر شدند که البته این موضوع دوام چندانی نخواهد آورد.

آنگونه که از ظاهر امر بر می آید قصد رئیس جمهوری آمریکا از ارسال این سیگنال های دوگانه آن است که از یک سو ادعای عدم وفاداری ایران به برجام را مطرح کند و در نهایت وقتی تهران بهانه ای برای برهم زدن توافق به وی نداد، مدعی شود که از بیم تهدید های او به این توافق پایبند مانده است- اقدامی که آشکارا رنگ و بوی سیاه نمایی دارد.