ابتکار به وزیرنیرو تذکر داد

معصومه ابتکار عصر امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه قطعاً در دولت سیاست‌های توسعه اقتصادی در مسیر حفاظت از محیط‌زیست است اظهار داشت: در استقرار صنایع ضوابط زیست‌محیطی در محدوده شهر قم و شهرهای کشور 30 کیلومتر، اصفهان 60 کیلومتر و تهران 120 کیلومتر موردتوجه است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست بابیان اینکه در استان قم برای استقرار صنعت بازیافت باطری‌های فرسوده و ذوب سرب درگذشته مشکلات عدیده‌ای وجود داشت افزود: صنایع آلاینده مشکلات زیادی به همراه داشته که برای رفع این مشکلات تلاش‌های زیادی صورت گرفت.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر سازمان حفاظت محیط‌زیست با صنایع آلاینده به‌طورجدی برخورد می‌کند خاطرنشان کرد: دولت یازدهم برای استقرار صنایع در قم و توجه جدی به مقررات تلاش زیادی کرده و این مسیر ادامه دارد.

ابتکار با اشاره به اینکه باید در کنار توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال به مسائل زیست‌محیطی توجه جدی شود عنوان کرد: مسائل زیست‌محیطی باید به‌عنوان ضرورت مورد تأکید باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در پاسخ به این سؤال که یک واحد ذوب سرب در استان که مسائل زیست‌محیطی زیادی به همراه داشته تحت حمایت وزیر صنعت، معدن و تجارت به فعالیت خود ادامه می‌دهد گفت: محیط‌زیست برای اجرای قوانین و تحقق ضوابط محیط‌زیست هزینه زیادی می‌دهد، ولی تلاش می‌کنیم قوانین و مقررات به‌درستی اجرا شود.

وی همچنین به تأمین حق‌آبه دریاچه نمک اشاره کرد و ادامه داد: همایش ملی بحران دریاچه نمک برنامه خوبی بود که توسط مجموعه استان اجرا شد که امسال پیگیری‌های لازم برای تأمین حق‌آبه دریاچه نمک انجام شد، به‌ویژه مسئله سدسازی که مانع جاری شدن حق‌آبه از دریاچه‌های اطراف دریاچه شده بود.

ابتکار با تأکید بر اینکه به وزیر نیرو بابت تأمین حق‌آبه دریاچه نمک تذکر داده‌شده است تصریح کرد: چه خوب است که حق‌آبه این دریاچه از پساب استان تأمین شود، چراکه بودن دریاچه نمک یک نعمت است و اگر خشک شود مصائب زیادی به همراه دارد.

معاون رئیس‌جمهور بابیان اینکه استان قم 5تالاب بزرگ دارد که کارهای مطالعاتی آن انجام‌شده است خاطرنشان کرد: سال گذشته برای تالاب حوض سلطان، پخش سیلاب انجام شد که نتایج مطلوبی به همراه داشت.