ادعاهای ضدایرانی سفیر جدید ریاض در واشنگتن

 «خالد بن سلمان» سفیر ریاض در واشنگتن در نخستین مصاحبه‌ رسانه‌ای خود از زمان تصدی این سمت مدعی شد، آمریکا و متحدان این کشور درک می‌کنند که آنچه «تهدید ایران» خوانده، «چقدر برای امنیت جامعه بین‌المللی بزرگ بوده و این کشورها آمادگی دارند تا با همکاری یکدیگر اقدامات ایران و سیاست‌های توسعه‌طلبانه این کشور را مهار کنند».

بنا بر این گزارش، سفیر جدید عربستان سعودی همچنین روابط عربستان و آمریکا را از زمانی که «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا روی کار آمده است، مستحکم و رو به بهبود توصیف کرد.

وی در گفت‌وگو با روزنامه «واشنگتن‌پست» گفت: «پیشرفت بزرگی در روابط میان دو کشور در دولت جدید آمریکا حاصل شده است.»

سفیر ریاض افزود: «من بر این باورم که رئیس‌جمهور ترامپ به همکاری با متحدانش در منطقه به منظور مقابله با تروریسم و توسعه‌طلبی ایران مصمم است. ما از سیاست‌های فعلی در منطقه راضی هستیم.»

مصاحبه وی با واشنگتن پس به موضعات دیگری در خاورمیانه نیز پرداخت بویژه سوریه، یمن و عراق. خالد بن سلمان در این بخش از اظهاراتش نیز به ایران اشاره داشت و اعلام کرد که نفوذ ایران در میان بازیگران منطقه‌ای رو به افزایش است.

سفیر عربستان در ادامه گفت: «فرقه‌گرایی همواره به تروریسم منتهی شده است. تمام گروه‌ها و فرقه‌ها باید در عراق سهمی برابر داشته باشند. ما از استقلال عراق حمایت می‌کنیم.»