نبوی: عنصر پاسخگویی در مسئولین کشور جا نیفتاده است

 سیدمرتضی نبوی ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه گفت: متأسفانه هنوز عنصر پاسخگویی در مسئولین کشور جا نیفتاده اما مسئولین باید بدانند که یکی از عناصر مدیریت پاسخگویی مدیران نسبت به عملکردشان و اقناع افکار عمومی و رسانه‌ها است.

وی افزود: پاسخگویی به معنای آن است که هم بتوانند نیازهای جامعه را تأمین کرده و هم پاسخگوی عملکرد خودشان باشند و از کارآمدی‌شان دفاع کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های پاسخگویی آن است که جایگاه تکریم را برای خبرنگاران قائل بوده و به آنها پاسخگو باشند.

وی اظهار داشت: مدیا و رسانه واسطه بین مسئولین و مردم است که با آن مسئولین می‌توانند ضمن شناخت‌ نیازهای مردم در جهت اطلاع‌رسانی آنها پاسخ‌های لازم را ارائه دهند.

نبوی با بیان اینکه در قانون اساسی و قوانین مربوط به مطبوعات و رسانه‌ها پاسخگویی مسئولین پیش‌بینی شده است، افزود: باید مسئولین به این سمت بروند که خود را نسبت به رسانه پاسخگو بدانند چرا که نمی‌شود متصور بود در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئولی بوده و پاسخگو نباشد.

مدیر مسئول روزنامه رسالت این نقد به مسئولین وارد است که خیلی خود را به رسانه‌ها پاسخگو نمی‌دانند، گفت: یکی از دلایلش آن است که دولت، رانتی و متکی به درآمد نفت است.

وی افزود: اگر دولت همه درآمد خود را از طریق مردم درمی‌آورد آن وقت می‌توانست ضمن فراهم کردن شرایط کشور شفافیت را برای مردم، واسطه‌ها و رسانه‌ها ایجاد کند.

این عضو تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: درآمد نفتی مسئولین را تنبل و پاسخگو کرده است.