واکنش مسکو به خبر قاچاق سلاح از ایران به روسیه

 فرانس کلینتسوییچ معاون اول رئیس کمیته شورای دفاع و امنیت فدراسیون روسیه در بیانیه ای ادعای روزنامه آلمانی "دی ولت آم سانتونگ" در خصوص قاچاق تجهیزات نظامی از ایران به روسیه را تکذیب نمود.

به گزارش اسپوتنیک، سناتور روس در واکنش به ارسال سلاح قاچاق از ایران گفت: روسیه تجهیزات نظامی بسیاری به ایران ارسال نموده است. مسلماً این تجهیزات نیاز به انجام خدمات تعمیر و نگهداری روزمره دارد. در این راستا روسیه اقدام به آموزش متخصصان ایرانی نموده است، اکنون متخصصان ایرانی قادر به انجام این امور هستند"

این سناتور در ادامه افزود که آموزش متخصصان ایرانی برای انجام خدمات تعمیر تجهیزات نظامی ارسالی، مطابق با استانداردهای بین المللی انجام شده است.

از سوی دیگر، "ایگور کوروتچنکو" مدیر مرکز تجزیه و تحلیل تجارت جهانی اسلحه، در مصاحبه با ریانووستی تصریح نمود که خبر روزنامه آلمانی جعلی است. وی گفت: "این خبر جعلی و ساختگی، با هدف بدنام کردن روسیه و ایران به اتهام نقص قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد منتشر شده است".

به عقیده کوروتچنکو، هدف از این اقدام تحریک آمیز، تلاش بر بی اعتبار نمودن تلاشهای مسکو برای حل و فصل بحران سوریه است.

وی در پایان افزود، در مناسبات نظامی فنی با تهران، مسکو به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد پایبند است.

گفتنی است، یکشنبه 22 مرداد، روزنامه آلمانی دی ولت آم سانتونگ، با استناد به منابع ناشناس سازماهای اطلاعاتی کشورهای غربی ادعا کرد که «ایران برای دور زدن نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، از طریق سوریه اقدام به قاچاق اسلحه به روسیه نموده است و برخی از این محموله ها سلاح های تهاجمی سنگین هستند».