توان بالای روسیه،ایران،عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم

«ماکسیم ماکسیموف» سفیر روسیه در عراق روز دوشنبه گفت: روسیه ، ایران ، سوریه و عراق برای افزایش همکاری علیه تروریسم براساس مرکز همکاری چهار جانبه بغداد ، توان بالقوه بسیاری دارند.

وی گفت: روسیه به آمریکا پیشنهاد کرده که از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که در آن تحریم تجاری و اقتصادی داعش اعلام شده و به عنوان موثرترین راه برای قطع منابع مالی تروریست ها شناخته می شود ، به طور مشترک حمایت کند.

ماکسیموف خاطر نشان کرد من اطمینان دارم که پس از ضربه های جدی به تروریست ها در سوریه و عراق ، همکاری براساس فعالیت های این مرکز برای خنثی سازی گروه های غیر فعال داعش (که مترصد انجام عملیات هستند) بسیار مورد نیاز است.گروه هایی که در این دو کشور تشکیل شده اند و تروریست ها را راهی دیگر کشورها کرده اند.

وی تصریح کرد اقدامات تحت نظر مرکز همکاری چهارجانبه  بغداد نه تنها ارزش خود را نشان داده است بلکه توان بالقوه چشمگیری برای افزایش همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم را دارد.

مرکز به اشتراک گذاری و تحلیل داده های اطلاعاتی اوضاع خاورمیانه ، به ویژه درباره تروریست ها در منطقه ،‌سال 2015 توسط چهار کشور در بغداد تشکیل شد.

برخی کارشناسان می گویند حیدر عبادی نخست وزیر عراق احتمالا نگران بن بست ایجاد شده بین ترامپ و ایران به عنوان همپیمان و شریک عراق است.

علاوه بر این این کارشناسان یادر آور می شوند که در صورتی که ترامپ با کشورهای اسلامی مانند ایران و عراق و همچنین روسیه همکاری نکند نمی تواند اقدام به نابودی داعش کند.