ثمره رایزنی های وزیران پیشنهادی با فراکسیون های مجلس

حمید رضا حاج بابایی عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از منظر فراکسیون ما، افرادی که معرفی شدند، نماد و برایندی از برندگان در انتخابات هستند که اراده کرده اند بر اساس دیدگاه های خود برای بهبود اوضاع کشور تلاش کنند.

 

حاج بابایی گفت: فراکسیون ولایی در این سه روز با 10 وزیر پیشنهادی نشست داشته و در روزهای آینده نیز با 7 وزیر گفتگو خواهد شد.با طمئنینه کار می کنیم تا نمایندگان با چشم باز رای دهند.

این نماینده عضو فراکسیون ولایی تاکید کرد: بررسی برنامه ها و شرایط وزرای پیشنهادی با طمئنینه صورت می گیرد تا نمایندگان در صحن علنی با چشم باز در دادن رای اعتماد تصمیم بگیرند.

حاج بابایی با بیان اینکه چند دقیقه کمتر با بیشتر طول کشیدن این نشست ها موضوع چندان مهمی نیست، افزود: ما علاقه داریم که مسائل در این نشست ها ریشه ای تر از صحن بررسی شود.

وی نیز با تاکید بر اینکه تنها نظر شخصی خود را درباره رای اعتماد به مجموع وزرا مطرح می کند و ممکن است فراکسیون ولایی دیدگاه دیگری داشته باشد، اظهار داشت: نمی توان با قاطعیت گفت که 17 نفر یا 13 یا 14 نفر رای می آورند، ممکن است تمام 17 نفر رای بیاورند و ممکن است چند نفر موفق به کسب رای اعتماد نشوند، اما فضای مجلس به گونه ای است که به نظر می رسد نمایندگان بر این باورند که بضاعت همین بوده است.

تیتر امشب/ نتایج سه روز رایزنی وزیران پیشنهادی با فراکسیون های مجلس

وی با بیان اینکه اهدافی که برای این دولت تعریف شده، مشخص است، تصریح کرد: ما توان مجموعه افراد معرفی شده را برای مقابله با مشکلات موجود، ناکافی می دانیم و قصد داریم برای جبران آن کمک کنیم.

حاج بابایی اضافه کرد: اگر قرار باشد در شرایط مناسب تری، وزرا را یکی یکی بررسی کنیم و آنها را بر اساس تراز یک وزیر بسنجیم، ممکن است 7 تا 9 وزیر پیشنهادی در این قد و قواره نباشند و رای نیاورند، اما چون محدودیت های موجود را نیز می بینیم و از سوی دیگر با خیل بیکاران، فرهنگیان و اقشار مختلفی که در انتظار گشایش سریعتر گره ها هستند، مواجهیم، این شرایط ما را به معذوریت هایی می کشد که ناچاریم نگاه متفاوتی داشته باشیم و با اغمازتر از شرایط آرمانی موردنظر خود عمل کنیم.

حاج بابایی تاکید کرد: با این حال، این دولت نسبت به دولت یازدهم یک گام رو به جلو است.

در ادامه برنامه "تیتر امشب" دوشنبه 23 مردادماه، محمدعلی وکیلی نماینده عضو فراکسیون امید با بیان اینکه این فراکسیون تاکنون با 16 وزیر پیشنهادی جلسه داشته است، گفت: مدت زمان گفتگو با هر نماینده بطور متوسط یک ساعت بوده که البته زمان کافی برای ارائه همه سوالات و نیز پاسخگویی وزیر پیشنهادی نیست، اما در کمیسیون های مختلف نیز جلساتی تشکیل شد که کامل کننده این گفتگوها بود.

تیتر امشب/ نتایج سه روز رایزنی وزیران پیشنهادی با فراکسیون های مجلس

وکیلی گفتگوی نمایندگان با وزیر پیشنهادی ارتباطات را جدی تر و تاحدودی طولانی تر از سایر گزینه های وزارت دانست و درباره برایند دیدگاه اعضای فراکسیون امید نسبت به مجموعه وزرای پیشنهادی گفت: البته این نظر شخصی من است و دیدگاه قطعی فراکسیون نیست، اما من فکر می کنم احتمال اینکه دو، سه وزیر رای اعتماد نگیرند وجود دارد.

 

در ادامه، غلامعلی جعفرزاده، عضو فراکسیون مستقلین اظهار داشت: نمایندگان مستقل تاکنون بالغ بر هزار ساعت نشست با وزرای پیشنهادی برگزار کردند که بسیار مفید بود.

جعفر زاده تصریح کرد: باید خدا را شکر کنیم که فضایی در کشور فراهم شده است که گزینه های وزارت با نمایندگان مردم گفتگو می کنند و بسیاری از مسائل که در فضای عمومی قابل طرح نیست در این نشست ها بررسی می شود.

وی تاکید کرد این فضا مرهون خون امثال شهید حججی است که ضامن بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی اند.

تیتر امشب/ نتایج سه روز رایزنی وزیران پیشنهادی با فراکسیون های مجلس

جعفر آبادی نیز با بیان اینکه در این نشست ها چند تن از وزرای پیشنهادی از جمله آقای شریعتمداری خواهان وقت بیشتری برای ارائه توضیحات شدند، اضافه کرد: نظر فراکسیون مستقلین درباره وزرا صبح فردا اعلام می شود اما گمان من این است که اکثر قریب به اتفاق وزرای پیشنهادی رای می آورند، هرچند که چند وزیر باید در صحن تلاش بیشتری برای اقناع نمایندگان صورت دهند.

نماینده فراکسیون مستقلین با اشاره به پوشش روند معرفی وزرا و نشست های مجلس، تصریح کرد: وظیفه دارم به نمایندگی از همکارانم از شبکه خبر و زحماتی که در این زمینه کشیده شد، تشکر کنم.