واکنش علوی به سخنان مطهری

حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت دوازدهم در دفاع از برنامه‌های خویش، اظهار داشت: امروز با وزارت اطلاعاتی مواجه هستیم که عرصه سربازانی مومن، فداکار و ولایتمدار و دلسوز وحدت و امنیت ملی کشور هستند.

وی افزود: وزارت اطلاعات در این مدت در جهت ارتقا تجزیه تحلیل اطلاعاتی اهتمام کرده و تحلیل‌های عمیقی را در عرصه های مختلف برای مسئولان تصمیم گیر و صاحبان تریبون ارسال کرده تا هدایت افکار عمومی توسط صاحبان تریبون به نحو جامع صورت بگیرد.

حجت الاسلام علوی تصریح کرد: اهتمام ما این بوده که کار اطلاعاتی بر پایه احکام شرعی و حلال و حرام شرعی با رعایت قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی حتی در برخورد با متهمین اینگونه باشد.

وزارت اطلاعات در این مدت از یک انضباط مالی، گسترش و فعالیت های عمرانی و ایجاد اماکن مورد نیاز برای عملکرد بهتر سربازان گمنام امام زمان(عج) بوده است.

وی گفت: از ویژگی های این دوره آرامش و انسجام بر مجموعه مدیریتی وزارت اطلاعات بوده که مجموعه معاونین بر یک حرکت همدلانه مسئولیت خود را انجام دادند و همه در وزارت اطلاعات کار خود را دنبال کردند، به تعبیر رهبری در برخی موارد وزارت اطلاعات کار خود را خوب و در برخی موارد دیگر کار خود را بسیار خوب انجام داده است.

حجت‌الاسلام علوی ادامه داد: برنامه ای که به مجلس ارائه دادم یک برنامه ذهنی و انتزاعی نیست.

وی بیان داشت: کمیسیون عالی شورای عالی تایید صلاحیت ها تشکیل شده تا از حقوق افراد مورد استعلام و عامه مردم دفاع شود.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: وزارت اطلاعات با ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری تنگاتنگی داشته و صدها تن مواد مخدر را کشف، ضبط و امحا کرده است.

وی ادامه داد: آقای مطهری طوری مطرح کردند که گویا نهادی به اختیارات قانونی وزارت اطلاعات تعدی کرده است در حالی که چنین چیزی نیست، ما به اختیاراتی که از سوی مقام معظم رهبری داده شده تمکین می کنیم و احترام می گذاریم، اگر رهبری تمام اختیارات ما را به نهاد دیگری واگذار کنند، دست ادب به سینه می گیریم و آن را می پذیریم.