تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد؛ اولویت برنامه‌ آخوندی است

 در ادامه جلسه علنی روز پنجشنبه مجلس شورای اسلامی قرجه طیار نماینده مردم گنبد کاووس در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، بخش‌هایی از اقدامات آخوندی در چهار سال گذشته را تشریح کرد.

وی ادامه داد: رشد سه برابری ترانزیت ریلی، رشد ۱۱۴ درصدی پرواز ترانزیتی از کشور، انتقال ۳۲.۴ درصد از صادرات غیرنفتی از بنادر، بهسازی ۱۴۰۰ کیلومتر از خطوط ریلی و بهره‌برداری از بزرگترین پایانه دریایی کشور در هرمزگان از مهمترین اقدامات وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در دولت گذشته است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آخوندی در حوزه مسکن نیز کارنامه موفقی داشته است، گفت: تلاش برای بازسازی بافت‌های حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده، تأمین مسکن اقشار کم درآمد جامعه، بازنگری در نقشه جامع مسکن، ساخت سالانه ۱۰۰ واحد مسکن در قالب مسکن مهر و طرح‌های اجتماعی، افزایش تسهیلات خرید مسکن تا ۱۰۰ میلیون تومان و تسهیلات ساخت مسکن تا ۱۵۰ میلیون تومان از اقدامات مهم آقای آخوندی بوده است.

وی در تشریح برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: توسعه شبکه ریلی کشور، تقویت بازاریابی ترانزیت، احیای جایگاه تاریخی ایران در ترانزیت و جاده ابریشم، تکمیل زیرساخت‌ها و افزایش اتوبان‌ها به ۷۰۰۰ کیلومتر و رشد ۵۰۰ درصدی ترانزیت ریلی از مهمترین برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی است.

قرجه طیار، جذب گسترده سرمایه‌های داخلی و خارجی برای توسعه فرودگاه‌های کشور را از برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی خواند و گفت: مهمترین برنامه آخوندی در بخش مسکن، اجرای دقیق برنامه ششم توسعه در تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد است.