به گزارش پانا،علاءالدین بروجردی در نشست علنی امروز مجلس به عنوان طراح طرح دو فوریت کاهش روابط با انگلیس، با بیان این که هفته گذشته طرح دو فوریت به رای گذاشته شد و تصویب شد و افزود: کارنامه سیاه انگلیس قبل و بعد از انقلاب ضرورت دو فوریت این طرح را اثبات میکند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر نقش انگلیس در فتنه ۸۸، گفت: این کشور با تمام امکانات در فتنه ۸۸ حضور داشت و فتنه‌گران را حمایت می‌کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم، با بیان این که هم اکنون رابطه ایران با کشور دیگر در بالاترین سطح یعنی سفیر است، بیان کرد: مردم و مسئولان نمی‌توانند اقدام‌های انگلیس را تحمل کنند، از این رو براساس طرح دو فوریت کاهش روابط با این کشور، ظرف روابط به کاردار تنزل پیدا می‌کند.

وی با بیان این که طرح دو فوریت کاهش روابط با انگلیس دو تبصره دارد؛ افزود: یکی از این تبصره‌ها این است که در صورت تغییر سیاست‌های انگلیس وزارت خارجه می‌تواند رابطه را ارتقا دهد.

این نماینده مجلس هشتم درباره تبصره دوم طرح دو فوریت کاهش روابط با انگلیس توضیح داد: در این تبصره آمده است که کشورهایی که مانند انگلیس رفتار کنند، وزارت خارجه می‌تواند به کاهش رابطه با این کشورها اقدام کند.

بروجردی ادامه داد: در صورت تصویب طرح دو فوریت کاهش روابط با این انگلیس وزارت خارجه باید ظرف دو هفته روابط با انگلیس را کاهش دهد.