23 امضا برای محدودیت فعالیت عکاسان در مجلس/ اینجانب امضا نکردم

گروه سیاسی- سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به نامه برخی از نمایندگان برای محدود سازی فعالیت عکاسان در صحن مجلس گفت: به نظر اینجانب محدود کردن فعالیت عکاسان کار درستی نیست.

وی افزود: البته انتشار هر عکسی از مجلس هم درست نیست و بازتاب خوبی ندارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: دوربین هایی که هر ثانیه چندین عکس ثبت می کنند، می توانند عکس هایی را ثبت کنند که در شان نباشد بنابراین نباید هر عکسی را منتشر کرد.

ابطحی افزود: باید آموزش هایی داده شود و عکاسان تعهدات اخلاقی داشته باشند.

وی گفت: محدود کردن فعالیت عکاسان در مجلس معنا ندارد چرا که همه نمایندگان موبایل دارند و عکاسی می کنند. چه بسا خود نمایندگان از حالت خستگی، خوابیدن و یا چرت زدن همکارانشان عکس می گیرند.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی نامه نمایندگان خطاب به هیئت رئیسه مجلس بود که در حاشیه جلسه روز سه شنبه این هفته تهیه شد، گفت: جمعی از نمایندگان نامه محدودیت فعالیت عکاسان در صحن مجلس را تهیه کردند. وقتی این نامه را نزد من آوردند 23 امضاء داشت که آنرا امضا نکردم.

ابطحی تصریح کرد: تهیه کنندگان نامه برای جمع آوری امضا آن را نزد سایر همکاران هم بردند.

تا کنون برخی از نمایندگان با این اقدام همکاران خود مخالفت کردند.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس و غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت ضمن خودداری از امضای این نامه، مواضع مخالفت خود را در رسانه ها اعلام کردند.

در این نامه که خطاب به هیئت رئیسه مجلس نوشته شده، تاکید شده که عکاسان تنها دقایق ابتدایی جلسه علنی، در صحن مجلس حضور داشته باشند.

این اقدام نمایندگان در پی انعکاس عکس میوه خوردن نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس در روز یکشنبه 29 مرداد و همچنین انتشار عکس های سلفی تعدادی از نمایندگان با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در روز شنبه 14 مرداد انجام شده است.