نیکی هیلی: اعتبار گزارش‌های آژانس به میزان دسترسی به سایت‌های ایران بستگی دارد

«نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در اظهاراتی روز جمعه بار دیگر به تکرار ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران پرداخت.

«هیلی» اخیراً به وین سفر کرده و با مقام‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) بحث و تبادل نظر کرده است. 

این دیپلمات آمریکایی با تکرار ادعاهای چند روز پیش خود گفت که گزارش‌های آژانس تنها تا جایی که به آنها اجازه انجام بازرسی‌ داده شود، معتبر خواهد بود. 

وی همچنین گفت آژانس وظایفش درباره راستی‌آزمایی از برجام را به خوبی انجام می‌دهد اما ایران اجازه دسترسی به سایت‌های نظامی خود را نمی‌دهد. 

«نیکی هیلی» در بخش دیگری از این ادعاها گفت: «ایران از سال 2006 اقدام به قاچاق اسلحه برای نیروهای حزب‌الله لبنان کرده است.»

وی همچنین با بیان اینکه «حزب‌الله نماینده ایران در بی‌ثبات‌سازی منطقه است» گفت: «نیروهای سازمان ملل در لبنان اقدام موثری علیه گروه‌هایی مانند حزب الله انجام نمی‌دهند.»

«هیلی» در ادامه ادعا کرد حزب‌الله قوای تسلیحاتی خود را تقویت کرده و از آن برای بی‌ثبات کردن هر کجا که می‌خواهد استفاده می‌کند.

دیپلمات آمریکایی در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع یمن پرداخت و گفت که واشنگتن نگران اوضاع جاری در این کشور است و در این رابطه تماس‌هایی را با مقام‌های عربستان داشته است.