«مقتدی صدر» به چند کشور اروپایی سفر می کند

 منابع آگاه نزدیک به «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق، اعلام کردند که وی بزودی سفری دوره‌ای به برخی کشورهای اروپایی خواهد داشت.

این منابع در گفت‌وگو با روزنامه «الحیات» چاپ لندن اعلام کردند که وی در پاسخ به دعوتهای رسمی از سوی فرانسه، آلمان، بلژیک و ایتالیا به این کشورها سفر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، رهبر جریان صدر، اخیرا در جمع رهبران عشائر عراق اعلام کرده بود که سفرهای خارجی‌اش علیه روابط بغداد و تهران نیست.

وی طی کنفرانسی خبری در دیدار با شیوخ عشائر از شهرهای مختلف عراق در منزلش در نجف اشرف، گفت که سفرش به عربستان سعودی به ضرر روابط بغداد و تهران نبوده و وی چنین قصدی نداشته است. دولت عراق نیز در جریان کلیه سفرها و دیدارهای وی در گذشته و اکنون و آینده است.

مقتدی صدر تاکید کرد که سفرهایش به کشورهای خارجی به کشورهای عربی محدود نخواهد شد و تمام کشورهایی که خواستار سیاست باز در قبال عراق هستند را نیز شامل خواهد شد.

 یک منبع آگاه نزدیک به صدر به الحیات اذعان داشت: پس از سفر مقتدی به ریاض و ابوظبی، برخی کشورهای عربی و اروپایی دیگر نیز وی را به طور رسمی دعوت کردند و وی اکنون خود را برای سفر به فرانسه، آلمان، بلژیک، ایتالیا و واتیکان آماده می‌کند تا با مقامات این کشورها دیدار و گفت‌و‌گو کند.

این منبع تاکید کرد: هدف از سفر به کشورهای اروپایی نیز مشابه سفر به کشورهای عربی است و بر روی سیاست باز با عراق، ترغیب شرکت‌های خارجی به سرمایه‌گذاری در عراق، بازسازی مناطق متضرر در طول جنگ با تروریسم و حمایت از دولت متمرکز است.

رهبر جریان صدر، اواخر ماه گذشته میلادی به عربستان سعودی و در نیمه ماه جاری میلادی نیز به امارات سفر کرده بود.