واکنش زاهدی به انفعال وزارت خارجه در قبال جنایات میانمار

 محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در واکنش به انفعال وزارت خارجه در قبال جنایات و کشتار مسلمانان میانمار اظهار داشت: این روز‌ها شاهد قتل‌عام مردم مظلوم و مسلمان میانماری هستیم که تصاویر آن دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

وی افزود: در حالی که مردم دنیا و مقامات بسیاری از کشور‌ها نسبت به این فاجعه انسانی واکنش نشان داده‌اند، اما در عین ناباوری شاهد انفعال مفرط دستگاه دیپلماسی کشورمان هستیم.

زاهدی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه پیشتر در تذکری کتبی به وزیر امور خارجه خواستار واکنش قاطع این وزارتخانه نسبت به کشتار مسلمانان بیگناه میانمار و همچنین اقدامات فعالانه لازم در مجامع فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و بین المللی برای جلوگیری از آزار و اذیت ضد بشری علیه مسلمانان میانمار شدیم، اما هیچ اقدام عملی را از سوی دستگاه دیپلماسی کشور شاهد نیستیم.

نماینده مردم کرمان در پایان خطاب به رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در شرایط کنونی که مقامات کشورهایی نظیر رئیس جمهور ترکیه که به همراه همسرش برای بازدید از وضعیت اسفبار مردم میانمار به این کشور سفر کرده است، حداقل واکنشی قاطع و مواضعی مناسب نسبت به این جنایت اتخاذ نماید.